Coneix els 17 objectius

Del 18 al 24 de febrer, la Universitat Politècnica de València celebra la Setmana del Desenvolupament Sostenible

[ 15/02/2019 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) celebra, en el marc del seu 50 aniversari i en col·laboració amb la Generalitat Valenciana i la resta d'universitats públiques de la Comunitat, la Setmana del Desenvolupament Sostenible, que tindrà lloc del 18 al 24 de febrer del 2019.

Amb un programa estructurat en tres jornades de treball, la Setmana aprofundirà en el paper que juguen les universitats, les administracions públiques i la ciutadania en la construcció de territoris i societats més justes, solidàries i sostenibles.

A través de diàlegs, ponències, taules redones, tallers i activitats, es reflexionarà sobre la necessitat d'avançar en la consecució dels Objectius de desenvolupament sostenible de les Nacions Unides (ODS), posant l'accent principalment en dos d'aquests: l'11 (model territorial i canvi social) i el 13 (canvi climàtic i transició energètica).

Eradicar la pobresa, protegir el planeta i assegurar la prosperitat per a tots i totes

El 25 de setembre del 2015, els principals líders mundials van assumir un conjunt de metes globals "per a eradicar la pobresa, protegir el planeta i assegurar la prosperitat per a tothom", com a part d'una nova agenda de desenvolupament sostenible.

Distribuïdes en un total de 17 objectius, cadascun d'aquests té fites específiques que s'han d'assolir fins al 2030.

Objectius ODS

1. Fi de la pobresa
2. Fam zero
3. Salut i benestar
4. Educació de qualitat
5. Igualtat de gènere
6. Aigua neta i sanejament
7. Energia assequible i no contaminant
8. Treball decent i creixement econòmic
9. Indústria, innovació i infraestructura
10. Reducció de les desigualtats
11. Ciutats i comunitats sostenibles
12. Producció i consum responsables
13. Acció pel clima
14. Vida submarina
15. Vida d'ecosistemes terrestres
16. Pau, justícia i institucions sòlides
17. Aliances per a aconseguir els objectius

Notícies destacades

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local