Tu pots canviar el futur

La UPV, amb motiu del Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència, et convida a participar activament en la conscienciació de la infància i en la imprescindible lluita contra les inèrcies de gènere

[ 11/02/2019 ]

Són un exemple. Cadascuna d'elles. Són 50 investigadores (1) de les més de 400 que, avui dia, ajuden a millorar el món a la Universitat Politècnica de València (UPV). Cert, estem millor que fa una dècada, però no és suficient. La societat, si pretén seguir el camí de l'evolució, no pot prescindir d'una part fonamental d'aquesta en l'àmbit científic. I per això és vital reduir la bretxa de gènere. Ineludible.

És per això que, amb motiu del Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència, iniciativa que té lloc cada 11 de febrer des de la seua creació el 2017, la Universitat Politècnica de València (UPV) vol promoure la conscienciació social que cada persona és important en aquesta batalla per un món millor, la interiorització individual del fet que tu també pots canviar el futur.

En aquest sentit, Rosa Puchades, vicerectora primera de la UPV, recorda que, segons el personal expert, "és imprescindible començar pel principi, és a dir, per la infància. Cal inculcar en les xiquetes, des de primària, la confiança que són tan bones i necessàries com ells en tots els àmbits, també en ciència. I és imprescindible lluitar contra les inèrcies de gènere i altres qüestions de socialització que, arribat el moment, impulsen les joves a decidir-se per certes carreres i descartar-ne quasi instintivament d'altres".

La UPV, per damunt de referències tecnològiques com la UT Delft o el KTH

La UPV, amb un 33% d'alumnes de grau, un 41% de màster i un 30% de professores o investigadores, presenta xifres superiors quant a paritat respecte de moltes de les principals universitats tecnològiques del continent, com la Universitat Tècnica de Delft (23%, 26% i 25%, respectivament) o el Reial Institut de Tecnologia de Suècia, conegut per la sigla KTH (31%, 34% i 26%), però no és prou.

És per això que, a l'esforç que actualment realitza la UPV amb accions a l'Escola Infantil, programes d'experiments a l'Escola d'Estiu, , tallers per a estudiants de primària, vídeos per a alumnes de batxillerat i cicles formatius, concursos, el programa UpSteam!, la Nit de les Investigadores, el Technovation Challenge, etc... ha d'unir-se el suport de cadascun de vosaltres. Recorda, està a la teues mans. Tu pots canviar el futur. Des d'avui mateix.

(1) Clicant sobre cada imatge, s'accedeix a un vídeo en el qual la investigadora explica en menys d'un minut el seu principal assoliment i quina aplicació pràctica ha tingut.