Aquest curs, 1.992 alumnes

D'Uruguai, Jordània, Rússia, Finlàndia, Vietnam..., la UPV dóna la benvinguda a l'alumnat d'intercanvi per a aquest segon quadrimestre

[ 01/02/2019 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha donat la benvinguda als 767 estudiants (609, a través del programa Erasmus +) que aquest segon quadrimestre cursaran estudis en la institució, en un acte d'acolliment celebrat al Paranimf de l'edifici del campus de Vera (València) i organitzat per l'Oficina de Programes Internacionals d'Intercanvi (OPII).

L'esdeveniment té com a objectiu que el seu aterratge siga el més còmode possible, i la seua estada a València, profitosa i de record grat. Per això, s'ha informat l'alumnat nouvingut de com moure's amb facilitat dins i fora de la UPV, així com dels serveis que poden necessitar.

El 2018-2019, la UPV ha rebut 1.992 estudiants d'intercanvi

Internacionalment reconeguda com una de les referències continentals quant a mobilitat estudiantil, la UPV és la sisena universitat d'Europa que més alumnes d'intercanvi rep i la setena que més n'envia.

Quant a l'alumnat estranger que rep la UPV, un percentatge elevat d'aquest prové del programa Erasmus K103 (Europa), gràcies al qual aquest curs han estudiat i estudien 1.585 persones en la institució que dirigeix Francisco Mora.

A aquestes, cal afegir, a més, 35 procedents de l'ErasmusK107 (no europeus), 279 del PROMOE (programa de mobilitat propi de la UPV) i 93 del SICUE (Sistema d'Intercanvi entre Centres Universitaris Espanyols).

Alemanya (344), Itàlia (310) i França (245), els països que més alumnes han enviat enguany

Durant el present curs, els països des dels quals han arribat més alumnes a la UPV han sigut: Alemanya (344), Itàlia (310), França (245), Polònia (117), els Països Baixos (65) i Bèlgica (56). A més, també cal destacar una important presència d'alumnat suec (47), britànic (45), noruec (41), txec (40), turc (35), austríac (33), portuguès (27), romanès (26), hongarès (24), suís (20), lituà (18), grec (10), danès (10) eslovè (10) i croat (10).

Estudiants de l'Índia, el Nepal, Sri Lanka, Vietnam, els Estats Units, Corea del Sud, Austràlia, Colòmbia, Jordània, el Brasil, Ucraïna, el Japó o Geòrgia, també presents

Gràcies als citats programes internacionals, a més de l'estudiantat europeu, la UPV ha rebut enguany alumnes de països tan diferents com l'Índia, el Nepal, l'Argentina, Kazakhstan, Sri Lanka, Vietnam, Jordània, Bhutan, Israel, Rússia, Austràlia, els Estats Units, Corea del Sud, Colòmbia, el Brasil, Ucraïna, el Japó o Geòrgia, entre altres.

PROMOE, el programa propi de la UPV

Una part significativa d'estudiants participa en aquesta mobilitat estudiantil gràcies a PROMOE, un programa propi amb què la UPV compta ja des de fa uns quants anys, i que permet enviar i rebre alumnes, per exemple, dels Estats Units, la Xina, el Canadà, Corea del Sud, Taiwan, Austràlia o el Japó.

Així, durant el present curs 2018-2019, 279 estudiants estrangers estudien o han estudiat a la UPV gràcies a aquesta iniciativa, finançada amb fons propis de la institució.

La millor universitat d'Espanya en mobilitat per a pràctiques

De fet, tant aquesta com altres accions, fruit de l'esforç i mostra del compromís de la institució, han permès que, en els últims anys, la UPV s'haja convertit en una universitat referent en mobilitat nacional i internacional, i no solament en l'àmbit estudiantil (en el qual, a més, és la primera universitat d'Espanya en mobilitat per a pràctiques, segons dades del SEPIE de desembre del 2018), sinó també per al professorat (segona d'Espanya) i el personal d'administració i serveis (tercera a nivell nacional).

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera