MICRONANOFABS

La CPI-UPV acull una jornada per a donar a conèixer les capacitats tecnològiques del seu node NTC per a prestar una gran varietat de serveis

[ 13/12/2018 ]

Demà divendres, 14 de desembre, es presentaran a la Ciutat Politècnica de la Innovació, parc científic de la Universitat Politècnica de València (UPV), els últims resultats, línies de treball i projectes d'investigació desenvolupats per la Xarxa Espanyola de Sales Blanques de Micro i Nano Fabricació (MICRONANOFABS).

Aquesta Xarxa, creada en 2014, està formada pel Centre de Tecnologia Nanofotònica (NTC, per les seues sigles en anglès) de la UPV, el Centre Nacional de Microelectrònica a Barcelona del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) i l'institut ISOM de la Universitat Politècnica de Madrid.

La jornada està dirigida a la comunitat universitària, empreses i altres organismes, tant públics com privats, potencialment usuaris dels serveis de micro i nanofabricació oferits per l'Institut NTC, en la seua qualitat de node de la ICTS MICRONANOFABS, dirigits a múltiples aplicacions en els àmbits de la salut, l'alimentació, les tecnologies de la informació i la comunicació, la seguretat, el medi ambient, l'espai, etc.

L'objectiu de la jornada és donar a conèixer les capacitats tecnològiques amb què compta la ICTS MICRONANOFABS, i més en particular el node NTC-UPV, per a prestar una gran varietat de serveis (micro/nano fabricació, encapsulat, caracterització, etc.) en diferents tecnologies i per a molt diverses aplicacions.

Experts, usuaris i visita guiada

Per a això, l'esdeveniment comptarà amb la participació d'experts dels tres nodes de la ICTS distribuïda, que exposaran l'oferta tecnològica d'aquesta plataforma. Així mateix, estaran presents els usuaris dels serveis prestats per l'Institut NTC a científics i empreses, que compartiran les seues experiències amb el públic assistent. Posteriorment, s'organitzaran visites guiades a la sala neta de l'Institut NTC-UPV.

La jornada, financiada per l'Agència Valenciana de la Innovació (AVI), se celebrarà de 9.30 a 11.30 hores a la sala d¿actes del cub groc de la Ciutat Politècnica de la Innovació (CPI-UPV).

Equips de micro-nanofabricació en silici i una sala neta de 500 m2, entre els recursos de la UPV

La ICTS distribuïda MICRONANOFABS va ser aprovada en 2014 pel Ministeri d'Economia, Innovació i Comerç per a formar part del mapa d'ICTS a Espanya, i recentment, aquest reconeixement ha sigut renovat fins a 2020.

Les instal·lacions del NTC-UPV compten amb una cadena completa d'equips de micro-nanofabricació en silici que permeten el processament de dispositius i estructures, tant fotòniques com electròniques, basades en aquest material. Així mateix, disposa d'una sala neta de 500 metres quadrats classe 10-100-10.000, a més de laboratoris i instal·lacions per a la caracterització física, òptica i elèctrica.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC