La UPV, decisiva

València es convertirà al juny en la capital mundial de la tecnologia 5G en acollir, al mateix temps, l'EuCNC i el 5G Global Event

[ 13/12/2018 ]

València es convertirà al juny de l'any que ve en la capital mundial de la tecnologia 5G. Durant cinc dies, del 17 al 21, la capital del Túria albergarà un dels majors esdeveniments internacionals sobre la ciutat. Es tracta de l'European Conference on Networks and Communications (EuCNC), una trobada que reunirà els principals experts de tot el món en aquesta tecnologia, tant de l'àmbit industrial com de l'investigador.

A més, els dies 17 i 18 de juny, en paral·lel, tindrà lloc el 5G Global Event, un esdeveniment de promoció de la 5G d'abast mundial que organitza per torn enguany Europa, i la seu triada per a aquest ha sigut València. En el 5G Global Event participaran tots els grups mundials de promoció de la 5G.

La UPV, fonamental en l'elecció

Per a celebrar aquesta fita, el Palau de Congressos de València -que acollirà totes dues trobades- ha acollit l'hissat de les banderes dels dos esdeveniments 5G, en un acte al qual ha assistit el professor Narcís Cardona, de la Universitat Politècnica de València (UPV), juntament amb la primera tinent d'alcalde de València, Sandra Gómez.

"La UPV lidera a escala internacional un important nombre de projectes d'investigació en l'àmbit de les xarxes de comunicacions mòbils", ha destacat Cardona, "i participa, de forma directa, en fòrums d'estandardització de noves tecnologies, com és el cas actualment de les xarxes de comunicacions de cinquena generació. La seua labor ha sigut fonamental per a l'elecció de la nostra ciutat com a seu de l'EuCNC".

5G als carrers de València

Durant els dies de celebració de l'EuCNC, València es convertirà en ciutat pilot 5G. Així, diferents punts emblemàtics, com la Marina Real, Ciutat de les Arts i les Ciències, el centre històric, el Palau de Congressos o el campus de la UPV, comptaran amb estacions 5G.

"El nostre objectiu és acostar la tecnologia 5G a la ciutadania. Volem que es veja als carrers de la nostra ciutat en què consisteix aquesta tecnologia i quines prestacions podrà oferir en el nostre dia a dia. Per a això, durem a terme diferents demostracions, entre les quals n'hi haurà de vehicles autònoms", explica Cardona.

La UPV obrirà, d'aquesta manera, el primer campus a l'aire lliure 5G a Espanya. "En aquest", indica Cardona, "comptarem amb una xarxa 5G real funcionant en manera de proves per a poder desenvolupar noves aplicacions i fer test de noves tecnologies".

Un recurs clau per a la digitalització de les noves indústries

La tecnologia 5G serà un recurs clau per a la digitalització de noves indústries de l'àmbit, i es durà a terme la quarta revolució industrial. El seu impacte serà especialment rellevant en sectors com les fàbriques del futur, l'automoció, la salut, l'energia, els mitjans i l'entreteniment.

Com a resultat de les transformacions previstes amb la 5G en la dècada vinent, aquestes indústries tindran una major capacitat tècnica disponible per a desenvolupar nous productes i serveis, així com per a reduir i optimitzar costos.

Especialment important serà aquesta evolució en el sector de l'automòbil, atès l'alt grau d'interès que està despertant el vehicle connectat i les elevades expectatives de negoci que s'han estimat per a aquest escenari, fins i tot, de cara a l'horitzó 2020.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local