XII Premis Idees UPV

SchoolMars, gran vencedora en la nit de l'emprenedoria. Be More 3D i Journify s'imposen en les categories Crea i Lean

[ 12/12/2018 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) va acollir anit la celebració de la dotzena edició dels Premis Idees UPV, que any rere any reconeixen els millors projectes emprenedors que tenen el suport de l'Institut Idees de la UPV.

Durant l'acte es van repartir, entre premis i reconeixements, un total de 12 guardons, amb una dotació econòmica global superior als 26.000 euros.

SchoolMars, vencedor en la categoria Avança

En la categoria Avança, que reconeix empreses constituïdes amb data anterior al 31 de desembre del 2016, el primer premi, dotat amb 6.000 euros, va correspondre a SchoolMars SL, gran vencedora de la nit.

SchoolMars és una plataforma web de qualitat educativa que recull opinions de les usuàries i usuaris sobre més de 30.000 col·legis i centres educatius, classificant-los i facilitant tant la cerca dels més adequats com la promoció dels millors.

El podi de la categoria el van conformar Mobilendo SL, empresa de disseny i desenvolupament d'app a mida, reconeguda amb el segon premi i 4.000 euros de dotació econòmica, i l'estudi d'arquitectura Casa Modular Dominó, tercer i amb 3.000 euros de premi.

Be More 3D, Homyspace Business Housing i Streamloots, guanyadors en la categoria Crea

Pel que fa a la categoria Crea, que premia projectes empresarials i empreses Idees recentment constituïdes (el 2017 i el 2018), el guardó a la Millor Empresa (4.000 €) va recaure en Be More 3D, l'empresa emergent nascuda a la UPV pionera en la construcció d'habitatges en 3D.

Homyspace Business Housing SL, proveïdora de lloguer de pisos temporals per a empreses, va ser segona (3.000 €), i Streamloots, la plataforma que permet a jugadors d'esports electrònics i streamers vendre les seues interaccions (2.000 €), tercera.

Journify, LainBoox i Biocup, premiades en la categoria Lean

Finalment, en la categoria Lean, destinada a premiar empreses recentment creades, les vencedores van ser Journify, l'aplicació que connecta persones perquè compartisquen cotxe diàriament per anar a treballar o a la universitat (2.000 €); LainBoox, plataforma d'enviament de caixes predefinides de productes alimentaris espanyols no peribles a altres països de la Unió Europea (1.500 €), i l'empresa de fabricació de gots de bioplàstic Biocup Diseño Sostenible SL (1.000 €).

Miguel Burdeos i José Capmany, reconeguts

Durant la cerimònia, l'organització va reconèixer a més la labor de Miguel Burdeos, José Capmany i l'empresa Caltex Sistemas SL. Burdeos -director general de Suavizantes y Plastificantes Bituminosos SL des del 1983; president de QUIMACOVA i l'Associació Nacional d'Empreses de Detergents i Productes de Neteja, Manteniment i Afins; membre de la Junta Directiva del Comitè Espanyol de Detergents Tensioactius i Afines; membre de la Confederació Empresarial Valenciana, i membre del Ple de la Cambra de Comerç de València, a més de director de la Càtedra de Cultura Directiva i Empresarial de la UPV- va rebre el Guardó Honorífic.

Capmany, emprenedor en l'àmbit acadèmic internacionalment reconegut, no solament en I+D, on ha rebut guardons del prestigi del Premi Jaume I de Noves Tecnologies, sinó també en transferència tecnològica i creació d?empreses derivades, va ser condecorat com a Ambaixador Idees de la UPV.

Catedràtic de Fotònica i Comunicacions Òptiques de la UPV, Capmany va dirigir l'Institut Universitari de Telecomunicació i Aplicacions Multimèdia (iTEAM-UPV) del 2002 al 2016 i, a més del citat Premi Jaume I, va ser guardonat per l'Acadèmia de Ciències Xineses el 2015 amb un Presidential Fellowship per a científics distingits, i el 2017 va obtenir un dels prestigiosos Advanced Grants del Consell Europeu d'Investigació.

Caltex, Premi a la Trajectòria Empresarial

Finalment, assenyalem que Sergio Extremera, soci fundador de CALTEX Sistemas SL -el 2003, al si de la UPV- va rebre en nom de la companyia el Premi a la Trajectòria Empresarial. Caltex és un laboratori de metrologia i instrumentació que va rebre el 2005 la seua primera acreditació de l'Entitat Nacional d'Acreditació (ENAC) del Laboratori de Calibratge en l'àrea de Temperatura, sent la primera de la Comunitat Valenciana.

A més, va ser reconeguda pel CDTI el 2007 com a empresa de base tecnològica dins del programa NEOTEC; el 2016 va assolir el milió d'euros de facturació, i és una de les entitats amb més capacitat de certificació al nostre país, ja que emet prop de 10.000 certificats a l'any.

Notícies destacades

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries