La CV, al món

El projecte Hyperloop de la UPV, premiat en els III Premis Ateneu Mercantil de València, rep el guardó

[ 11/12/2018 ]

El projecte Hyperloop de la Universitat Politècnica de València (UPV), que des del 2016 competeix cada estiu amb èxit en la Hyperloop Pod Competition, certamen creat per Elon Musk per a desenvolupar el transport del futur, ha sigut guardonat en els III Premis Ateneu Mercantil de València.

L'equip d'alumnes de la UPV, integrat per una trentena d'estudiants, ha sigut premiat juntament amb l'actor Enrique Arce i l'exfutbolista David Albelda per -en paraules de la seua presidenta, Carmen de Rosa- "haver destacat en la seua vida laboral i privada, i portat el nom de València i la Comunitat Valenciana per Espanya i per tot el món".

Els premis es van lliurar anit, en una gala celebrada al mateix Ateneu, precedida pel III Simposi "La Comunitat i València pel món", en la qual els tres guardonats -en el cas d'Hyperloop, l'enginyer per la UPV Javier Arroyo- van impartir les seues respectives conferències.

Prèviament a aquest, la presidenta de l'Ateneu va incidir, així mateix, en la "importància d'aquests premis, que s'han consolidat en la nostra institució", a més d'assenyalar que el seu "objectiu és destacar l'esforç dels valencians i el seu treball constant com a institució que vol posar en valor València i la seua societat".

Hyperloop UPV és un projecte d'impacte que ha sigut sempre finalista de la competició des de la primera participació en aquesta, el 2016, any en el qual, a més, va aconseguir els premis tant al Millor Disseny de Concepte com al Millor Subsistema de Propulsió.

Integrat en Generació Espontània UPV

L'equip integrat per estudiants de la UPV forma part de Generació Espontània, la plataforma llançada des de la institució que dirigeix Francisco Mora per a ajudar el seu alumnat més competitiu i internacional. Sota aquest paraigua, la UPV desplega un programa de suport institucional a les associacions més actives perquè duguen a terme les seues activitats extracurriculars (participació en esdeveniments, competicions, concursos internacionals, programes de voluntariat...) i servisquen d'exemple a la resta d'estudiants.

En l'actualitat, pertanyen a Generació Espontània més de 40 associacions de la UPV, entre aquestes, Formula Student UPV, l'escuderia universitària que va quedar tercera en el prestigiós circuit de Michigan al maig, o iGEM UPV, que a la fi del passat mes d'octubre es va proclamar, a Boston, vencedor absolut de la competició de biologia sintètica més important del món.

Notícies destacades

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries