30 aniversari

La Delegació d'Alumnes UPV compleix tres dècades defensant i augmentant els drets de l'estudiant

[ 12/11/2018 ]

La Delegació d'Alumnes de la Universitat Politècnica de València (UPV) celebra 30 anys d'existència: tres dècades de lluita per defensar i ampliar els drets de l'estudiant.

Amb motiu de l'efemèride, la Casa de l'Alumne ha acollit un esdeveniment que ha reunit bona part dels 26 delegats i delegades de la història de la institució, a més de dur a terme una exposició cronològica amb les principals fites de la Delegació.

Pioners amb la implantació del PISADO

"Vam ser la primera universitat a implantar un sistema gestionat per alumnes per a tramitar incidències docents", afirma Pablo Alcaraz, actual Delegat d'Alumnes UPV. "Si no m'equivoque, va ser l'any 1999 quan la Junta de Govern va decidir aprovar-lo i fer-lo normatiu. Fa pocs anys, va passar de dir-se PISADO a MISTRAL", explica.

A més, la Delegació d'Alumnes UPV va fundar la Coordinadora de Representants d'Estudiants de les Universitats Públiques (CREUP), i ha participat també en la taula de treball de l'Estatut de l'estudiant universitari.

Millores en representació i gestió, i crítics "quan cal"

En aquest sentit, José Luis Cueto, vicerector d'Alumnat, Cultura i Esport de la UPV, considera que, "en aquests 30 anys, els estudiants han guanyat en representació, en capacitat de gestió de les seues coses i, també, en l'exercici de pressió i crítica quan han de fer-ho".

Julián Alonso, delegat d'Alumnes UPV l'any 1989 i actual cap d'informàtica de la Delegació del Govern, ha qualificat l'esdeveniment de "bonic i emotiu", a més d'assenyalar que "ara els estudiants funcionen d'una altra manera, amb uns altres drets, i supose que part d'això s'ha aconseguit gràcies als qui hem estat durant anys batallant perquè fora així".

Notícies destacades

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local