Esportista de Mèrit UPV

El judoka Alberto Menéndez, campió d'Espanya universitari, guardonat després d'una temporada sensacional

[ 15/10/2018 ]

El judoka Alberto Menéndez Rubiera (Gijón, 15-desembre-1992) és l'esportista UPV de l'any. Així ho ha fet públic el Servei d'Esports de la Universitat Politècnica de València (UPV), en reconeixement a la sensacional trajectòria de l'estudiant asturià durant enguany.

No en va, Alberto s'ha proclamat, en l'àmbit universitari, campió autonòmic i d'Espanya (-81 kg), a més d'aconseguir la Supercopa d'Espanya a València i proclamar-se subcampió d'Europa de clubs amb el València Club de Judo.

Estudiant del Màster en Construccions i Instal·lacions Industrials UPV

Feliç pel reconeixement, Alberto explica que va abandonar la seua Astúries natal en direcció a la UPV "principalment, pel tema esportiu. El grau ho vaig iniciar en la Universitat d'Oviedo. Posteriorment, vaig demanar una Sèneca i ho vaig acabar en la UPV, que ofereix molt bones condicions per als esportistes. En 2013 vaig venir a València i vaig estar 2 anys entrenant en la UPV, fins que vam anar creixent i es va crear el centre d'alt rendiment de Benimaclet en el qual ens preparem actualment".

Ara, Alberto estudia el Màster en Construccions i Instal·lacions Industrials de la UPV, amb la qual està especialment content: "Què es podria millorar? La veritat és que no tinc una sola queixa. Compatibilitzar estudis i esport és difícil, perquè entrene matí i vesprada, i ixes de casa a les nou del matí, tornes a les deu de la nit, i no has parat, però la veritat és que els professors sempre m'han ajudat amb els canvis d'horaris i de dates d'examen. També m'han donat una beca de residència de la UPV que m'ha permès pagar-me moltes eixides internacionals, entrenar un mes al Japó...".

Entre els seus objectius, tornar a ser campió absolut d'Espanya

Alberto, que va començar en el món del judo "des de molt xicotet, amb 5-6 anys, perquè el meu pare també ho feia i m'apuntava i portava tots els anys", mira al futur amb ambició: "M'agradaria tornar a ser campió d'Espanya absolut (ja ho va ser en 2016), repetir el títol universitari i classificar-me per a la Universíada".

Això sí, l'actual número 2 del rànquing nacional absolut de -73 kg es planteja canviar de pes: "El normal és que hages de perdre 5-6 kg per a competir, i jo actualment estic 10 per damunt. No és segur encara, però estic plantejant-me canviar de categoria". Faça el que faça, des de la UPV li desitgem, per descomptat, tota la sort del món per al futur.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera