Protecció fitosanitària

Jingyuan Xia, secretari de l'IPPC-FAO: "Amb plantes sanes i un entorn sa, tenim éssers humans sans"

[ 19/09/2018 ]

"Si tenim plantes sanes i un entorn sa, tenim éssers humans sans". Aqueix és el missatge principal que Jingyuan Xia, secretari de la Convenció Internacional de Protecció Fitosanitària (IPPC per les seues sigles en anglès) -organisme depenent de l'Organització de les Nacions Unides per a l'Alimentació i l'Agricultura (FAO)- ha transmès als estudiants de la Universitat Politècnica de València (UPV).

Ho ha fet durant la seua conferència "L'impacte de la globalització en la sanitat vegetal i les estratègies de la Convenció Internacional de Protecció Fitosanitària", impartida en l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronómica i del Medi Natural (ETSEAMN-UPV), amb motiu de la graduació de la primera promoció del Màster en Sanitat Vegetal en Agricultura Sostenible. Integrat en el Programa Erasmus Mundus i coordinat per la UPV, aquest màster ha sigut dissenyat per algunes de les principals universitats europees en el camp de la sanitat vegetal.

"L'alumnat d'aquest màster treballa en diferents àrees de la protecció i la sanitat vegetal, i estic convençut que obtindrà grans assoliments. Perquè aquests joves són el nostre futur a nivell global, regional i nacional", ha assenyalat Xia, que ha animat als estudiants "a protegir el nostre planeta" i ha indicat que la missió de la IPPC és "fomentar la sanitat vegetal, prevenir les plagues als cultius, protegir al món de la seua propagació, i promoure normatives per a facilitar intercanvis comercials segurs, protegint a més el medi ambient".

Màster Universitari Erasmus Mundus en Sanitat Vegetal en Agricultura Sostenible

El Màster Universitari en Sanitat Vegetal en Agricultura Sostenible (PlantHealth) ofereix al seu alumnat la qualificació necessària per a fer front tant als reptes actuals com a futurs en el camp de la gestió de la sanitat vegetal en relació amb la seguretat alimentària global. Estructurat en dos anys, requereix la superació de 120 crèdits ECTS i la presentació d'un treball fi de màster.

A més, en ell, és obligada la mobilitat, de manera que els estudiants cursen el primer any en una universitat del consorci organitzador -que inclou sis institucions: la Universitat de Göttingen, a Alemanya; la Universitat de Padova, a Itàlia; tres universitats franceses, Montpeller SupAgro, Agrocampus Ouest i AgroParisTech; a més de la UPV- i el segon any, en una altra universitat diferent a la primera.

Finançat i recolzat per l'Agència Executiva per a l'Educació, la Cultura i l'Audiovisual, el Màster Universitari Erasmus Mundus en Sanitat Vegetal en Agricultura Sostenible rep prop de 400 sol·licituds a l'any. Per açò, per a ser triats, els candidats han de reunir una sèrie de requisits, com assenyala el director del màster i catedràtic de la UPV, Josep Armengol: "Han de comptar amb formació en agronomia, un expedient acadèmic excel·lent i interès per la sanitat vegetal".

Presentació dels treballs dels 19 membres de la primera promoció del màster

Després de la xarrada oferida pel secretari de la Convenció Internacional de Protecció Fitosanitària, els 19 integrants de la primera promoció del màster han presentat els resultats dels seus treballs que, com ha indicat Josep Armengol, "han sigut realitzats sota la coordinació de les sis universitats del consorci, en instituts de recerca de tota Europa i també, en empreses privades del sector".

Per exemple, la tesina de l'espanyol Rafael Feriche Linares, que va optar per realitzar-la en un centre de l'Institut Nacional de la Recerca Agronómica (INRA) de França, està basada "en l'estudi de la interacció entre les poblacions de pugons i les plantes resistents a aquesta plaga".

Preparats per a desenvolupar les seues tesis

Per al director del màster, "el nostre alumnat està preparat per a desenvolupar la seua tesi doctoral. De fet, alguns dels nostres estudiants ja han sigut acceptats en institucions de recerca internacionals. A més, compten també amb un futur professional en els seus propis països d'origen, en l'administració o en empreses que requereixen un perfil molt especialitzat en sanitat vegetal".

Aquest curs acadèmic 2018-2019, el Màster Universitari Erasmus Mundus en Sanitat Vegetal en Agricultura Sostenible celebra la seua tercera edició i comptarà amb estudiants procedents de 14 països.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC