Top 5 a Europa

La Universitat Politècnica de València rebrà prop de 2000 alumnes d'intercanvi durant el curs 2018-19

[ 14/09/2018 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha donat oficialment la benvinguda a l'alumnat d'intercanvi que, durant aquest primer semestre, cursarà els seus estudis en la institució acadèmica que dirigeix Francisco Mora.

L'acte d'acolliment, organitzat per l'Oficina de Programes Internacionals d'Intercanvi, té la finalitat de proporcionar als nouvinguts la informació necessària, tant sobre les instal·lacions com sobre els serveis dels quals disposa el campus universitari.

María Boquera, directora de l'Àrea d'Intercanvi Acadèmic de la UPV, ha explicat que la celebració d'aquesta sessió de benvinguda es duu a terme "amb l'objectiu de facilitar a l'estudiant d'intercanvi la seua estada acadèmica en la UPV. Per a açò, en aquesta jornada, els informem sobre com moure's amb facilitat dins i fora del campus, la documentació necessària per al seu registre i matrícula, els cursos d'idiomes i serveis d'estrangeria, i les associacions universitàries i esdeveniments culturals existents, entre altres coses".

4a que més rep i 8a que més envia del continent

Internacionalment reconeguda, la UPV és la quarta universitat europea que més alumnes d'intercanvi rep i l'octava que més envia a través del programa Erasmus+ acció clau 103, segons les últimes dades del Servei Español per a la Internacionalització de l'Educació (SEPIE), corresponents al curs 2015-16.

A nivell nacional, la UPV ocupa la tercera posició per alumnes rebuts i la quarta per enviats. Segons Juan Miguel Martínez Rubio, cap del Gabinet del rector, "la UPV segueix sent una de les destinacions preferides. La nostra ubicació i la qualitat de l'ensenyament, reconegut en els rànquings mundials, l'han convertit en un referent internacional per als ensenyaments tècnics".

La majoria dels estudiants d'intercanvi procedeixen de països pertanyents a la Unió Europea, gràcies a una beca del programa Erasmus+ K103. No obstant açò, també arriben de Mèxic, Xile, Argentina, Estats Units, Xina o Austràlia a través del programa PROMOE (propi de la UPV), i d'altres destinacions, com Geòrgia, Japó, Ucraïna, Índia, Nepal i Corea del Sud, a través del programa Erasmus+ amb països associats acció clau 107. Perquè, com ha apuntat Martínez Rubio, "el programa Erasmus és, sens dubte, un dels més coneguts, però en la UPV gestionem i financem altres iniciatives que permeten l'intercanvi d'estudiants de tot el món".

Aquest primer semestre s'incorpora a la UPV un total de 1223 alumnes d'intercanvi dels 1909 inicialment esperats en tot el curs: 976 amb una beca Erasmus+ K103, 16 gràcies al programa Erasmus+ K107, 143 amb PROMOE i 88 a través de SICUE (Sistema d'Intercanvi entre Centres Universitaris Espanyols). I està previst que, per al pròxim semestre, s'incorporen quasi 700 estudiants d'intercanvi més.

En l'actualitat, els programes de mobilitat estan sent estudiats per a la seua millora, ja que a partir de l'any 2020 "hi haurà un canvi que marcarà les noves pautes de l'educació superior a nivell europeu", ha avançat la directora de l'Àrea d'Intercanvi Acadèmic, María Boquera, que ha afegit que "algunes d'aquestes iniciatives incideixen en el coneixement de llengües estrangeres, la inclusió social, el reconeixement de qualificacions i el foment de les habilitats digitals".

Alemanys, italians, francesos, polonesos...

Tenint en compte el país de procedència, el major percentatge d'estudiants d'intercanvi amb beca Erasmus que rebrà la UPV durant aquest curs acadèmic correspon a Alemanya, Itàlia i França. Els segueixen Polònia, Holanda, Bèlgica, Regne Unit i així fins a completar un total de 27 països. No obstant açò, també és significativa la presència d'alumnes de països com Estats Units, Xile, Argentina, Mèxic, Xina o Austràlia, en aquests casos, gràcies a les beques PROMOE i Santander Grau.

Lili Romane procedeix de França i ha triat la UPV perquè "m'encanta l'idioma espanyol. Estudie Economia i volia fer un intercanvi per a obtenir un valor afegit als meus estudis". Per la seua banda, Jannik Feistle, que acaba d'arribar d'Alemanya, ha optat per la UPV perquè va ser un amic qui "ja va fer un erasmus. Li vaig visitar i em va agradar la ciutat".

Quant als centres en els quals van a cursar els seus estudis, cal assenyalar les escoles tècniques superiors d'Enginyeria del Disseny, Enginyeria Industrial, Enginyeria Agronómica i del Medi Natural, Arquitectura, i Enginyeria de Camins, Canals i Ports, com les quals més nombre d'estudiants reben.

En el curs acadèmic 2017-2018, la UPV va rebre 1904 estudiants d'intercanvi

Durant el passat curs acadèmic 2017-2018, la UPV va rebre un total de 1904 estudiants: 1533 gràcies a una beca del programa Erasmus+ K103, 59 d'Erasmus+ K107 i 227 del programa PROMOE i altres 84 per SICUE. Pel que fa al país d'origen, el 16% dels alumnes procedien d'Itàlia, el 15% d'Alemanya i de França, el 12%.

En xifres globals, no existeixen variacions significatives entre el curs passat i el present. La UPV manté una posició de lideratge en els seus intercanvis internacionals a nivell de grau, master i doctorat, i en la seua Setmana Internacional de l'Intercanvi, del 22 al 26 d'octubre, celebrarà el seu 50 aniversari juntament amb els seus alumnes internacionals.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera