QS GER

La UPV, entre les 250 universitats amb major ocupabilitat del món i 35a en acords amb empreses

[ 11/09/2018 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) és, un any més, una de les 250 universitats amb major ocupabilitat del món per a QS Graduate Employability Rankings (GER, rànquings d'ocupabilitat de les persones que es graduen), els resultats dels quals s'han donat a conèixer avui dimarts.

La classificació, encapçalada pel Massachusetts Institute of Technology (MIT), situa la UPV en el rang 201-250 a nivell mundial, i la destaca a més com la millor universitat de la Comunitat Valenciana.

35a del món en acords amb empreses

A més de consolidar-se entre les 250 millors del món, la UPV destaca pels acords de col·laboració subscrits amb empreses. En aquest apartat, ocupa el lloc número 35 de tot el món, amb una valoració de 92 punts sobre 100, que millora, fins i tot, la puntuació de l'any passat: 87,5.

Francisco Mora, rector de la UPV, ha afirmat en conèixer els resultats: "Estem molt satisfets per l'assoliment de la comunitat universitària en aquest aspecte. L'ocupació és una de les qüestions que més preocupen la ciutadania del nostre país, que té unes taxes d'atur molt altes, i és un tema fonamental per als estudiants universitaris".

En opinió de la màxima autoritat de la UPV, les claus per a la presència de la UPV en els primers 250 llocs d'ocupabilitat del món són: la incorporació de les competències transversals als plans d'estudis; les acreditacions internacionals voluntàries (que permeten que els graus impartits a la Universitat tinguen el major reconeixement a l'estranger), i el treball del Vicerectorat d'Ocupació i Emprenedoria per a aconseguir acords de col·laboració amb les empreses.

Com s'elabora el rànquing?

Aquest rànquing, elaborat per la consultora Quacquarelli Symonds (QS), té en compte cinc indicadors: reputació dels titulats entre els ocupadors (30%), èxit en la carrera professional dels graduats (25%), acords de col·laboració entre universitat i empreses (25%), taxa d'inserció laboral dels graduats (10%), i nombre d'ocupadors presents al campus que ofereixen pràctiques i una primera ocupació als estudiants (10%).

Ben Sowter, director de Recerca de QS, assenyala que la pujada en costos universitaris i un mercat laboral cada vegada més competitiu estan fent que els estudiants mostren cada vegada una major preocupació sobre la probabilitat que la seua elecció universitària els ajude a prosperar en el futur.

"Aquest rànquing", indica, "està dissenyat perquè els estudiants puguen prendre decisions amb millor informació. És també important que tinguen l'oportunitat de conèixer possibles ocupadors, i els convenis, tant de recerca com de pràctiques, són una manera de donar als estudiants connexions crucials per a la seua carrera".

"Els resultats d'enguany", conclou, "mostren clarament que les universitats espanyoles s'estan esforçant per forjar aquestes relacions, i per això es veuen recompensades en les posicions del rànquing".

Notícies destacades

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local