The Smart Logistics Challenge

Ángel Lorente, únic guanyador espanyol i aspirant al Trend Spotter Award amb una xarxa de serveis de programari per a camions autònoms

[ 05/09/2018 ]

Ángel Lorente Rogel, estudiant de quart curs del Grau en Enginyeria de Tecnologies i Serveis de Telecomunicació que imparteix la Universitat Politècnica de València (UPV), és l'únic espanyol dels sis guanyadors de The Smart Logistics Challenge - How to Deliver Tomorrow, certamen organitzat per la Federació Europea de Manipulació de Materials (FEM), que planteja a estudiants d'enginyeria i economia reptes per a millorar el futur del transport i la logística.

"En total", afirma Lorente, "es van presentar 571 estudiants de 26 països i en vam ser seleccionats sis, que hem obtingut una beca de pràctiques. En el meu cas, he triat la companyia Vanderlande, perquè va ser la que va tutoritzar el desenvolupament de la meua idea durant la segona etapa del concurs".

Opta al gran premi i al guardó de popularitat

En tot cas, el certamen encara no ha finalitzat, ja que les persones guardonades estan convidades a la cerimònia del pròxim 14 de setembre, a Anvers, on hauran de defensar les seues propostes "per a optar al gran premi", denominat Trend Spotter Award.

A més, "l'organització ha avançat que es lliurarà un altre de popularitat, que dependrà dels vots que obtinga el projecte", ha avançat (fins al pròxim 10 de setembre, el públic pot votar pel projecte d'Ángel).

La seua idea consisteix en la creació d'E-truck Net, "una xarxa de serveis de programari per a ajudar aquelles empreses que utilitzen tecnologia de camions autònoms i que permetria calcular rutes més eficients".

I és que, com detalla l'alumne de la UPV, "un dels problemes existents en aquest àmbit és que el 30% de les ocasions els camions van buits o quasi buits, i això suposa una pèrdua de combustible, temps i diners per a la companyia, a més d'un augment de trànsit i més diòxid de carboni".

Per tant, "si totes aquestes dades (rutes, comandes, etcètera) les processem, podríem minimitzar el percentatge en un 2 o 3%. I una de les idees per a solucionar-ho seria, a més de la creació de rutes eficients, poder compartir espai en els camions".

Makers UPV

Ángel Lorente forma part de Makers UPV, "una comunitat d'estudiants inquiets i amb ganes de posar-se en acció, més enllà de la teoria i les classes" integrada en el programa Generació Espontània de la UPV, que engloba un total de 46 grups.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera