7 guardonats

L'Hemisfèric acull la celebració de la XX Nit de les Telecomunicacions Valencianes

[ 11/05/2018 ]

L'Hemisfèric de la Ciutat de les Arts i les Ciències va acollir anit la celebració de la 20a edició de la Nit de les Telecomunicacions Valencianes, organitzada pel Col·legi Oficial d'Enginyers de Telecomunicació de la Comunitat Valenciana (COITCV), la Universitat Politècnica de València (UPV) i la Generalitat Valenciana (GV).

Amb més de 400 convidats presents, l'acte va tenir com a lema "Internet de totes les coses per a totes les persones", i va estar presidit per per el conseller d'Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler; el rector de la UPV, Francisco Mora; el rector de la Universitat d'Alacant, Manuel Palomar; el director general de Tecnologies de la Informació, Pedro Pernías; el degà del COIT, Eugenio Fontán; i la degana del COITCV, Carolina Pascual.

L'esdeveniment va comptar, així mateix, amb una part representativa del teixit empresarial valencià, de la mà de les empreses patrocinadores i col·laboradores Verne Group, Vodafone, Getrónics, Iecisa, Huawei, Cellnex, Adesal, Etra, Cisco, Everis, Fujitsu, Mútua d'Enginyers, Telefónica, Prosodie, Indra, Dimensió Data, HPE (Winchannel SL), Orange, i Sothis, entre altres.

Els premiats

Durant l'acte, el jurat de la present edició, presidit per Pedro Pernías, va fer lliurament de 6 guardons, un d'ells, ex aequo. Aquests van ser els guanyadors:

Premi Millor TFM en enginyeria de telecomunicació: Concedit a Nicolás Càceres González pel desenvolupament d'una aplicació mòbil multiplataforma per a control i streaming per bluetooth d'equips d'àudio actius. En aquest cas, es va valorar especialment l'interès industrial del projecte i les seues possibilitats de materialització.

Premi a la Persona destacada del Sector: Va recaure en Nuria Oliver, directora de recerca de dades en Vodafone i Chief Data Scientist en DataPop Alliance, com a reconeixement a la seua trajectòria professional, així com per la seua col·laboració en la implantació i divulgació de les telecomunicacions.

Premi a l'Empresa Jove / Emprenedor: Atorgat a l'empresa GlucoNightWatch SL, pel seu ràpid posicionament i projecció en el sector de les telecomunicacions i tecnologies digitals que destaquen la seua projecció.

Premi a l'Empresa Rellevant: En la present edició ha recaigut en Bee Enginyeria i Soluciones SL, per propiciar, mitjançant les seues actuacions i projectes, la dinamització i impuls del sector de les telecomunicacions a la Comunitat Valenciana.

Premi a l'Administració Pública i Organització Sense Ànim de Lucre Impulsora de les TIC: El guardó ha sigut concedit, ex aequo, a la Diputació de València, compartit amb la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació de la Comunitat Valenciana (À Punt Mèdia), pertanyent a la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació.

Teleco Honoris causa: Finalment, el guardó principal va ser atorgat a David Raboso García-Baquero, director tècnic dels laboratoris conjunts entre el Consorci Espacial Valencià i l'Agència Espacial Europea, situats en la UPV.

El premi distingeix la seua trajectòria professional en la promoció de l'enginyeria de telecomunicació. Raboso ha participat en nombrosos programes espacials, des dels relacionats amb satèl·lits d'observació de la Terra com ERS, fins a satèl·lits de telecomunicacions com Alphasat i Artemis, modernes missions interplanetàries com Mercuri (Bepi-Colombo), el programa Copèrnic (Sentinel), o l'estació espacial internacional (ISS).

Així mateix, és coautor de més de cent articles en prestigioses revistes i conferències de divulgació científica, i coinventor en vuit patents relacionades amb les telecomunicacions espacials.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla