03/02/16
APUNTA'T A LA II JORNADA DE INTERNET SEGURA: EDUCANT EN PRIVACITAT

Conferència impartida per Ricard Martínez Martínez, President de l'Associació Professional Espanyola de Privacitat. Doctor en Dret per la Universitat de València.

Conferència impartida per Ricard Martínez Martínez, President de l'Associació Professional Espanyola de Privacitat. Doctor en Dret per la Universitat de València, dedicant la seva investigació a l'estudi del dret fonamental a la protecció de dades i a diferents qüestions relacionades amb les repercussions de les tecnologies de la informació i les comunicacions en la vida privada.

L'ús segur d'internet depèn en gran mesura de l'aprenentatge d'aspectes relacionats amb la privacitat. El menor conscient del valor de les seves dades personals, de la seva imatge i de la seva privacitat serà capaç d'adoptar estratègies de control de la informació que operin com a mesura d'autoprotecció. Els impactes en la seguretat del menor parteixen en moltes ocasions de tractaments d'aquestes dades. Però no es tracten únicament els supòsits de risc més comuns. El desenvolupament d'internet, l'anomena! t Internet de les coses, les aplicacions mòbils i els wearables introdueixen noves maneres de tractar dades personals i plantegen el repte de la seguretat dels proveïdors. El context obliga a adoptar estratègies de formació al professorat per tal que l'educació en internet sigui eficient i contribueixi a gestar una generació de futurs adults capaços d'aprofitar al màxim els avantatges de les tecnologies de la informació i les comunicacions i conscients del valor de la seva identitat digital.