07/11/13
DIA INTERNACIONAL DE L'ELIMINACIÓ DE LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE

El dia 25 de Novembre se celebra el Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència de Gènere, aprovat per l'Assemblea General de les Nacions Unides en la resolució 54/134 el 17 de desembre del 1999.

La Universitat Politècnica de València, a través del Vicerectorat de Responsabilitat Social i Cooperació, se suma a la commemoració del Dia Internacional contra la Violència de Gènere amb una campanya de sensibilització a la nostra comunitat universitària.

Amb aquesta finalitat, compta amb la col·laboració de les cafeteries dels tres campus de la UPV, que del 20 al 25 de novembre utilitzaran estovalles de paper amb informació per a la detecció i l’ajuda a les persones en risc. Aquesta mateixa informació es difondrà a través de targetes de butxaca que facilitaran el codi QR de l'appLibres.

Segons l'últim informe de la Unitat de Coordinació contra la Violència sobre la Dona de la Delegació del Govern a la Comunitat Valenciana, s'ha confirmat la mort de 41 dones i 5 menors com a resultat de la violència de gènere.

Denunciar és un dels camins per a aconseguir l'eliminació de la violència, però no l'únic, es necessita més prevenció, sensibilització i suport, ajuda i protecció a les víctimes de maltractaments, i també una major actuació amb els maltractadors.

Davant d’aquesta xacra social,digues no: actua, informa-te’n, denuncia, dóna-hi suport.

Pots trobar informació d’interès a la Unitat d'Igualtat del Vicerectorat de Responsabilitat Social i Cooperació, apartatRecursos: STOP a la Violència de Gènere.