Servicios que prestamos

Atención al usuario

Cursos y más formación

Pruebas de acreditación

Vols fer-nos una consulta?

Autoaprendizaje

Actividades de promoción

Apoyo al PDI

Ayudas

Asesoramiento y traducciones

Recursos en línea

Datos sociolinguísticos

Commemoració Estatut d’Autonomia

25/04/17
L’SPNL informa: Exposició sobre Isabel de Villena a la Delegació d’Alumnes UPV

Isabel de Villena (1430-1490) va ser la primera escriptora en valencià, coetània d’altres autors del segle d’or de les lletres valencianes.

Del 25 al 28 d’abril, amb motiu del Dia del Llibre i la promoció del valencià, la Delegació d’Alumnes posa a l’abast de la comunitat universitària l'exposició sobre Isabel de Villena, escriptora de l’any 2016, a la Casa de l’Alumne.

L’exposició ‘Isabel de Villena (1430-1490), la primera escriptora en valencià’ (http://bit.ly/2pged0f) consta de dotze panells, en el quals es descriu la València del segle XV, el segle d’or de les lletres valencianes –en què sor Isabel de Villena va ser una dona excepcional per la seua capacitat intel·lectual–, i situa el focus en la importància de la dona a través de la literatura religiosa i de la seua obra la Vita Christi i reivindica el paper femení en l’Edat Mitjana.

La seua Vita Christi arribà a ser una obra literària indispensable en el segle d’or valencià que la féu mereixedora de ser reconeguda com a primera escriptora en valencià i la millor escriptora de les lletres hispàniques medievals.

L’obra de sor Isabel de Villena recobra importància i posa en valor la seua personalitat i influència en l’època, en la qual destaquen també altres autors com Ausiàs March, Joanot Martorell i el Tirant lo Blanch , Jaume Roig o Joan Roís de Corella , a més de ser l’època de les grans construccions a la ciutat de València.

Més informació sobre l’exposició: http://bit.ly/2pged0f

Col·labora: Acadèmia Valenciana de la Llengua