Servicios que prestamos

Atención al usuario

Cursos y más formación

Pruebas de acreditación

Vols fer-nos una consulta?

Autoaprendizaje

Actividades de promoción

Apoyo al PDI

Ayudas

Asesoramiento y traducciones

Recursos en línea

Datos sociolinguísticos

Commemoració Estatut d’Autonomia

13/03/17
Noticia
La XXII Jornada de Sociolingüística analitza els reptes de la normalització lingüística al País Valencià

Tindrà lloc al campus d'Alcoi de la UPV el 24 i 25 de març.

Una nova Jornada de Sociolingüística se celebrarà al Campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València els propers 24 i 25 de març, amb la participació d’un grup d’experts com a ponents.

L’objectiu de la XXII Jornada és debatre aspectes com l’homologació dels títols de coneixement de la llengua als diferents territoris, els efectes de l’exempció a l’ensenyament per a certes zones i el model d’exigència de competència lingüística als professionals.

Entre els ponents cal esmentar Vicent Marzà, conseller d’Educació, Investigació, Cultura i Esport; Vicent Brotons, professor de la Universitat d’Alacant; Ferran Puchades, secretari autonòmic de Justícia i Administració Pública, i les persones responsables de la política lingüística dels governs de la Comunitat Valenciana, Catalunya i les Illes Balears –Rubén Trenzano, Ester Franquesa i Marta Fuxà–.

A més, la Jornada de Sociolingüística se suma enguany al centenari del naixement del poeta alcoià Joan Valls i Jordà amb una lectura dramatitzada de poemes a càrrec de l’actriu Rosanna Espinós i una ruta guiada pels racons de la ciutat que van ser clau en la vida i l’obra de Valls, un dels millors poetes valencians del segle XX.

La novetat d’enguany és que la jornada ha sigut reconeguda com a activitat formativa per la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport.

La XXII Jornada de Sociolingüística va ser presentada el dijous 9 de març, a la seu de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, amb la participació de Verònica Cantó, Secretària de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL), Brauli Montoya, delegat de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) a Alacant, i Josep Cortés, del Servei de Promoció i Normalització Lingüística de la Universitat Politècnica de València (UPV). Totes tres han explicat les característiques de la jornada i el programa que es desenvoluparà enguany.

Inscripció: En línia a la web www.sociolinguistica.eu fins al 22 de març. Preu: Estudiants 20 €, públic en general 25 € (els estudiants que s’allotgen a l’Hostal Savoy tenen un descompte en el preu d’inscripció). El sopar de divendres i el dinar de dissabte estan inclosos per a tots.

Organitzen: Universitat Politècnica de València, Acadèmia Valenciana de la Llengua, Ajuntament d’Alcoi, Delegació d’Alacant de l’Institut d’Estudis Catalans, Coordinadora de l’Alcoià i el Comtat pel Valencià i Centre Ovidi Montllor.