Services Provided

Regulations

Courses and other Training

Exams for Accreditation

Vols fer-nos una consulta?

Self-Learning

Promotion Activities

Support to teaching and research staff

Financial Aid

Consultancy and Translations

Online Resources

Sociolinguistic Data

Commemoració Estatut d’Autonomia

02/02/23
News
Tertúlies sobre art i societat: “La democràcia i els valencians. D’on venim?”, amb Vicent Giménez Chornet

La xarrada tindrà lloc el 16 de febrer, a les 12.30 h, al Servei de Promoció i Normalització Lingüística

El Servei de Promoció i Normalització de la Universitat Politècnica de València ofereix una tertúlia sobre els orígens i la història de la democràcia amb relació als valencians, a càrrec de Vicent Giménez Chornet, professor del Departament de Comunicació Audiovisual, Documentació i Història de l'Art de la UPV.

Aquesta xarrada, que porta per títol “La democràcia i els valencians. D’on venim?”, s’inclou en el programa de tertúlies sobre art i societat (humor, música, teatre, xarxes socials, literatura, història...), organitzades pel Servei de Promoció i Normalització Lingüística, a les dependències del 3C del mateix Servei.

Informació sobre Vicent Giménez Chornet

Descripció i objectius de la tertúlia

La finalitat de la xarrada és poder reflexionar sobre el nostre sistema democràtic, si hi ha elements per a millorar-lo mitjançant el coneixement del nostre passat, especialment sobre la pràctica de la democràcia representativa. Des que els valencians gaudírem d’unes corts a l’època foral, i iniciàrem la pràctica de votar en la segona meitat del segle XVIII, en diferents èpoques s’han donat solucions a la representativitat política. No existeix la democràcia perfecta, sinó que els estats amb valors democràtics van fent modificacions en el sistema perquè la voluntat popular quede reflectida en l’assoliment d’un concepte més ampli: el bon govern.

En la xarrada coneixerem com en el període constitucional hi han hagut pràctiques de govern molt innovadores, oblidades completament, i que hui encara es podrien catalogar d’avançades. Coneixerem també alguns valencians que tant a l’època foral com en el període constitucional opinaren o practicaren valors que hui podem considerar respectuosos amb la sobirania popular i ens poden transmetre valors per a poder despertar el nostre pensament crític sobre el nostre sistema democràtic.

Destinataris: membres de la UPV (estudiants, PAS, PI, PDI, Alumni) i públic en general. Places limitades

Data i lloc: dijous 16 de febrer, de 12.30 a 14 h, a les dependències del 3C del Servei de Promoció i Normalització Lingüística

Inscripció (fins al 14 de febrer): https://bit.ly/tertuliesUPV

Organitza: Servei de Promoció i Normalització Lingüística