Servicios que prestamos

Atención al usuario

Cursos y más formación

Pruebas de acreditación

Vols fer-nos una consulta?

Autoaprendizaje

Actividades de promoción

Apoyo al PDI

Ayudas

Asesoramiento y traducciones

Recursos en línea

Datos sociolinguísticos

Commemoració Estatut d’Autonomia

16/06/22
Noticia
El dimarts 14 de juny va tenir lloc la visita guiada a un obrador d’orxata d’Alboraia

La visita va despertar l’interès a la UPV ja que s’hi van inscriure vora 200 persones

El passat dimarts 14 de juny va tenir lloc la visita guiada a l’obrador d’orxata Món Orxata d’Alboraia, a la qual van assistir 45 persones, però que havia suscitat un enorme interès entre la comunitat universitària de la UPV, ja que s’hi havien inscrit vora 200 persones.

La visita, organitzada per mitjà del Servei de Promoció i Normalització Lingüística, va consistir en diversos continguts: una explicació sobre el funcionament de les màquines de fer orxata, tradicional i ecològica;  una visita als camps on es conrea la xufa, amb referència a l’ineludible sistema de reg a manta, el paper del Tribunal de les Aigües com ens regulador històric dels drets i horaris de reg i la influència del canvi climàtic en el progrés de la planta.

Posteriorment es tornà l’obrador on s’explicà l’origen de la xufa, que suposava el 80% de la dieta d’un homínid ancestre de l’homo sapiens, el Paranthropus Boisei, que va viure fa dos milions d’anys a l’Àfrica, el cultiu a l’Egipte, etc., així com el procés de cultiu (sembra del tubèrcul de la xufa perquè germine en una nova planta), el procés d’elaboració tradicional i la mecanització actual, els sistemes de distribució -com els carrets ambulants-, els productes derivats de la xufa i, fins i tot, la tasca de conscienciació sobre les condicions de treball de les recol·lectores de la xufa a l’Àfrica a través del documental Tigernut. La patria de las mujeres íntegras.

La visita finalitzaà amb la degustació d’orxata i fartons.

L’objectiu de les visites guiades és complementar la formació interdisciplinària universitària i conèixer l’entorn de la UPV.

Algunes fotos de la visita: https://www.instagram.com/p/Ce0dkU2KZLC/