Serveis que prestem

Atenció a l'usuari

Cursos i més formació

Proves d'acreditació

Vols fer-nos una consulta?

Autoaprenentatge

Activitats de promoció

Suport al PDI

Ajudes

Assessorament i traduccions

Recursos en línia

Dades sociolingüístiques

Commemoració Estatut d’Autonomia

07/06/22
Alumnes de la UPV guanyen tres dels cinc premis del Sambori Universitari

En el Sambori Universitari participen els estudiants de les universitats públiques valencianes

L’acte de lliurament dels Premis Sambori de 2022 del passat 4 de juny, en les diverses modalitats educatives, va significar una molt bona notícia per a la UPV: tres estudiants d’aquesta universitat van guanyar el primer i tercer premis i el segon accèssit en la modalitat del Concurs Universitari de Narrativa Curta en Valencià Sambori 2022, que convoquen la Fundació Sambori i les universitats públiques valencianes.

També les xifres de participació són satisfactòries per a la UPV: el 60% dels relats pertanyen a aquesta universitat, d’un total de 100 treballs presentats. La participació dels estudiants de la UPV és molt elevada els últims anys, amb percentatges superiors al 50% del total.

Segons l’acta de la 19è edició del Sambori Universitari, el primer premi va ser per a l’obra “Vinci”, de Rebecca Esquinas Alfaro, de l‘ETS d’Enginyeria Agronòmica i del Medi Natural; el tercer premi per a l’obra “Armistici”, d’Adrià Capellino Jimeno, també de l’ETSEAMN, i el segon accèssit, per a l’obra “Reverberants d’ultratomba”, de Daniel Sancho Oviedo, de Postgrau de la UPV.

Segons un dels membres del jurat, el primer premi, “Vinci”, és “una declaració d’amor preciosa, escrita en primera persona, de Lisa de Giocondo, la Gioconda, a Leonardo Da Vinci.”

El Servei de Promoció i Normalització Lingüística es complau a traslladar als premiats l’enhorabona i la satisfacció per la participació dels estudiants de la UPV en aquest Concurs Universitari de Narrativa Curta en Valencià Sambori.