Serveis que prestem

Atenció a l'usuari

Cursos i més formació

Proves d'acreditació

Vols fer-nos una consulta?

Autoaprenentatge

Activitats de promoció

Suport al PDI

Ajudes

Assessorament i traduccions

Recursos en línia

Dades sociolingüístiques

Commemoració Estatut d’Autonomia

13/04/21
Notícia
La fase final de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat 2021 de la Xarxa Vives tindrà lloc del 13 al 23 d’abril

L’equip que representarà la UPV és l’IES Pere Boïl de Manises

El 13 d’abril arranca la fase final de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives d’Universitats, i, fins al 23 d’abril, els equips de 15 centres s’enfrontaran en representació de les 15 universitats de la Xarxa Vives que participen en aquesta lliga adreçada a estudiants entre 15 i 18 anys de 4t d’ESO, Batxillerat (i equivalents) i Cicles Formatius.

El tema de debat de la competició és “És compatible el creixement global de l’economia amb el respecte al medi ambient?”, sobre el qual ja van debatre durant les fases locals organitzades entre els mesos de febrer i març.

L’equip que representa la Universitat Politècnica de València és l’IES Pere Boïl de Manises, format per Anna Mollà, Elena Niclós, Llum Barberà, Leonardo Costa, Zulima Martí, Elsa Herranz, Aitana Renau i Amparo Martínez (capitana). Aquest equip va resultar guanyador en la fase local de la UPV del passat 26 de febrer.

La fase final té diverses etapes: les eliminatòries, del 13 al 15 d’abril, on cada equip disputarà quatre debats; les semifinals, el dimecres 21 d’abril, i la final, entre els millors dos equips, el divendres 23 d’abril.

Aquesta és la primera edició en què la Lliga de Debat es desenvolupa telepresencialment, cosa que ha comportat diverses novetats: els equips estan formats entre 2 i 8 alumnes i cada debat té una durada màxima de 16 minuts, entre altres.

Durant els més de 30 debats que es disputaran en la fase final de la lliga, els oradors han de demostrar les seues habilitats comunicatives en l’entorn digital per defensar dues posicions (a favor i en contra) al voltant d’una mateixa qüestió, a més de treballar competències transversals com la seguretat, el treball en equip, la documentació, l’anàlisi, la creativitat, la construcció del discurs, la  planificació i la presa de decisions. El jurat, integrat per experts de diferents disciplines, valora la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa de les intervencions i la qualitat del discurs, així com aspectes formals de l’exposició i la posada en escena, entre altres criteris.

Més informació: https://www.vives.org/programes/estudiants/lliga-debat-secundaria-batxillerat/#ffinalldsb

Organitza: Xarxa Vives d’Universitats (www.vives.org)