Serveis que prestem

Atenció a l'usuari

Cursos i més formació

Proves d'acreditació

Vols fer-nos una consulta?

Autoaprenentatge

Activitats de promoció

Suport al PDI

Ajudes

Assessorament i traduccions

Recursos en línia

Dades sociolingüístiques

Commemoració Estatut d’Autonomia

25/01/21
Notícia
L’SPNL informa: Premi Jesús Tuson 2021 a un treball sobre diversitat lingüística

El termini de presentació de treballs finalitza el proper 31 de març de 2021.

La Xarxa Vives d’Universitats, el Grup d’Estudi de Llengües Amenaçades de la Universitat de Barcelona i Òmnium Cultural,  convoquen el premi Jesús Tuson a un treball sobre diversitat lingüística amb la intenció de promoure la recerca i la transferència de coneixement del patrimoni lingüístic de la humanitat, a més de recordar i reconèixer la tasca de Jesús Tuson per donar a conèixer i fer respectar la diversitat lingüística del món.

Jesús Tuson (1939-2017) va ser catedràtic de lingüística general a la Universitat de Barcelona. A més de la seua tasca docent, va crear una àmplia obra assagística que ha sigut fonamental en els darrers anys a l’hora de conèixer i reconèixer el valor de la diversitat lingüística. Treballs com El luxe del llenguatge, on es presenta el llenguatge com una capacitat humana universal; Mal de llengües, ple d’arguments contra els prejudicis lingüístics, o Patrimoni natural, entre molts d’altres, han estat font d’inspiració per a nombrosos defensors de la diversitat lingüística.

DADES DEL PREMI

- Destinataris: La convocatòria s'adreça a professors i estudiants de les universitats de la Xarxa Vives.

Tipus i tema: Es poden presentar treballs (de fi de grau, de màster…), tesis, articles, llibres, capítols de llibre, etc. que tinguen com a tema la diversitat lingüística del món.

Llengua del treball: La llengua del treball és lliure. S’haurà d’aportar una versió en valencià quan la llengua del treball siga una altra.

Termini: El termini de presentació de treballs finalitza el proper 31 de març de 2021.

Premi: El treball guanyador rebrà un premi dotat en 1.000 euros.

Més informació i bases:

Font: https://www.vives.org/