Serveis que prestem

Atenció a l'usuari

Cursos i més formació

Proves d'acreditació

Vols fer-nos una consulta?

Autoaprenentatge

Activitats de promoció

Suport al PDI

Ajudes

Assessorament i traduccions

Recursos en línia

Dades sociolingüístiques

Commemoració Estatut d’Autonomia

05/11/19
Notícia
Visita guiada a les fosses comunes del Cementeri de Paterna el proper 20 de novembre

La visita tindrà lloc de vesprada i s’adreça a la comunitat universitària de la UPV.

-

La Universitat Politècnica de València, per mitjà del Vicerectorat de Responsabilitat Social i Cooperació i el Servei de Promoció i Normalització Lingüística, organitza una visita guiada a les fosses comunes del Cementeri de Paterna el proper 20 de novembre, com una activitat més de les vinculades al tema de la memòria històrica i el compromís social que s’estan duent a terme a la nostra universitat.

La visita anirà a càrrec de Vicent Gabarda,  professor d'Història Contemporània de la Universitat de València; Miquel Mezquida i Alejandro Calpe, arqueòlegs de l’Associació Arqueoantro, i Francisco Collado, investigador de la Universitat Politècnica de València en els fets derivats de la repressió i l’exili arran de la guerra civil.

Objectiu i continguts de la visita

L’objectiu és conèixer el context històric de la guerra civil i el sorgiment de les fosses comunes al cementeri de Paterna, on es troben les restes de més de 2.200 persones afusellades per la repressió franquista.

Sobre les fosses, recentment la Diputació de València ha produït el documental Les llavors que van creixent. Fossa 22, d’Óskar Navarro i Sergi Tarín, amb la finalitat de visibilitzar que el drama dels represaliats l’hereten els familiars i continua amb la falta de “veritat, justícia i reparació”.

A més, es visitarà el Terrer, paretó on s’afusellà, entre altres, el metge i polític Joan Baptista Peset i Aleixandre, exrector de la Universitat de València. També hi haurà una lectura, a càrrec dels participants, de textos relacionats amb la memòria històrica.

Dades sobre la visita

Organitza: Universitat Politècnica de València. Servei de Promoció i Normalització Lingüística (www.upv.es/bondia)

Col·laboren: Ajuntament de Paterna, Diputació de València, Agrupacions de Familiars de Víctimes del Franquisme de Paterna, Associació Arqueoantro, Llibreria Intertècnica i Biblioteca de la Facultat de Belles Arts.