Serveis que prestem

Atenció a l'usuari

Cursos i més formació

Proves d'acreditació

Vols fer-nos una consulta?

Autoaprenentatge

Activitats de promoció

Suport al PDI

Ajudes

Assessorament i traduccions

Recursos en línia

Dades sociolingüístiques

Commemoració Estatut d’Autonomia

01/04/19
Notícia
La UPV participa amb el taller “El vaixell de fang” a les Trobades d’Escoles en Valencià de 2019

Les trobades tenen lloc del 7 d’abril al 8 de juny.

La Universitat Politècnica de València participa en les Trobades d’Escoles en Valencià de 2019, amb l’organització del taller “El vaixell de fang”.

El taller, organitzat pel Servei de Promoció i Normalització Lingüística amb la col·laboració dels voluntaris lingüístics, ofereix la possibilitat de construir un vaixell amb un material molt simple com és el fang. Cada participant crearà el seu propi vaixell de la manera que més li agrade, hi afegirà una vela personalitzada amb el logo dels 50 anys de la UPV i se’l podrà endur a casa.

Les Trobades d’Escoles en Valencià són aplecs festius i reivindicatius organitzats per la Federació Escola Valenciana en favor del valencià a l’escola, que reuneix cada any fins a dues-centes mil persones. En cada edició vam encapçalades per una imatge i un lema, que enguany és “Som i serem paraules”, en homenatge al lexicògraf Francesc Ferrer i Pastor, que va dedicar la seua vida a difondre i a normalitzar el valencià, amb obres com el Vocabulari castellà-valencià, valencià-castellà,  Diccionari general, Diccionari de la rima, Lliçons d'ortografia o Gramàtica valenciana, a més de diverses obres de narrativa infantil.

Del 7 d’abril al 8 de juny es pot trobar el taller de la UPV a les trobades següents:

• 7 d’abril, Carlet (la Ribera) i Massamagrell (l’Horta Nord)
  • 13 d’abril, Aldaia (l’Horta Sud), l’Olleria (la Vall d’Albaida) i Riba-Roja del Túria (el Camp de Túria)
  • 14 d’abril, Barri de Sant Josep (València)
  • 4 de maig, Tavernes de la Valldigna (la Safor-Valldigna)
  • 11 de maig, l’Alcúdia de Crespins (la Costera)
  • 8 de juny, Benilloba (l’Alcoià i el Comtat)

Des del 2001 la UPV participa en aquestes trobades amb tallers com els següents: l’estel, el rellotge de sol, el periscopi, el sistema solar, la capsa de reciclatge, el cercle de Newton, el planisferi, el zoòtrop, el tangram de les 3R, l’espectroscopi, el joc de les parelles, la ciutat sostenible, un paisatge d’Estellés, el molinet de vent, crea la teua escola, el penell de la rosa dels vents, el calidoscopi, l’aerolliscador i, el 2019, el vaixell de fang.

Servei de Promoció i Normalització Lingüística (www.upv.es/bondia)