Services Provided

Regulations

Courses and other Training

Exams for Accreditation

Vols fer-nos una consulta?

Self-Learning

Promotion Activities

Support to teaching and research staff

Financial Aid

Consultancy and Translations

Online Resources

Sociolinguistic Data

Commemoració Estatut d’Autonomia

14/05/18
News
Cent persones van participar en l’excursió a Alboraig i Bunyol del 20 i 21 d’abril passat

L’activitat formava part del programa d’El Vint-i-5, al voltant de la data històrica del 25 d’Abril

L’activitat Conèixer el territori i la llengua. Excursió a Alboraig i Bunyol (la Foia de Bunyol) amb el Voluntariat Lingüístic i la comunitat universitària, que es va realitzar el passat 20 i 21 d'abril, va comptar amb la participació de 100 persones, dels diferents col·lectius de la UPV –PDI, PAS i estudiantat– amb acompanyants (adults i xiquets).

Inclosa dins de les activitats d’El Vint-i-5, que es realitzen cada any al voltant de la data històrica del 25 d’Abril, l’excursió tenia com a objectiu practicar la llengua mentre es coneix el territori, per a la qual cosa es van oferir un ampli ventall d’activitats.

Així, va haver-hi una presentació sobre Alboraig i la comarca (la Foia de Bunyol) relativa a la geografia, la història, el medi, etc. –a càrrec de l’alcaldessa d’Alboraig i un guia de l’alberg–; jocs per als xiquets; una excursió nocturna, "Els sons de la nit i les estrelles”, amb especial interès pels cants nocturns dels ocells i les constel·lacions; una excursió diürna guiada per la ruta dels Molins, la ruta de la diversitat d’Alboraig, la cova de las Palomas...; una xarrada sobre el poble de Bunyol i visita guiada al castell (dels segles XI-XII), amb la benvinguda de l’alcaldessa de Bunyol; un taller de lectura infantil i familiar Amb Cè de Contes, “La carabassa Tomasa”, a càrrec de Mercè Climent, i, finalment, un berenar de comiat.

A més, l’allotjament es realitzà a l’alberg Actio d'Alboraig, gestionat d’una forma ecològica i sostenible en un entorn rural i pròxim a cursos d'aigua i paratges naturals de gran bellesa, que ens oferí un menjar elaborat amb criteris i receptes tradicionals, seguint els principis d’una alimentació saludable.

L’organització va anar a càrrec del Servei de Promoció i Normalització Lingüística (www.upv.es/bondia), i hi van col·laborar l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, l’Ajuntament d’Alborache, l’Ajuntament de Buñol i Lletra Impresa Edicions.