Servicios que prestamos

Atención al usuario

Cursos y más formación

Pruebas de acreditación

Vols fer-nos una consulta?

Autoaprendizaje

Actividades de promoción

Apoyo al PDI

Ayudas

Asesoramiento y traducciones

Recursos en línea

Datos sociolinguísticos

Commemoració Estatut d’Autonomia

02/03/18
Noticia
Conèixer el territori i la llengua. Excursió a Alboraig (la Foia de Bunyol) amb el Voluntariat Lingüístic i la comunitat universitària

20 i 21 d'abril de 2018

El Servei de Promoció i Normalització Lingüística de la UPV organitza una activitat per a practicar la llengua mentre coneixem el territori per al 20 i 21 d’abril: l’excursió a Alboraig (la Foia de Bunyol), inclosa dins de les activitats d’El Vint-i-5, que es realitzen cada any al voltant de la data històrica del 25 d’Abril.

Alboraig (en castellà i oficialment, Alborache)  és un municipi de parla castellana situat sobre el cim d’un tossal menut, al marge del riu Bunyol i Magre. S’hi poden trobar moltes fonts, així com bells paratges naturals i llocs d’interès com la Vall Feliç, el Lloc del Miracle i el Molí de la Llum, a més d’una gran riquesa arqueològica amb restes d’èpoques romana i àrab, ja que va ser una població rellevant durant l’època musulmana amb el nom d’Al-buráyj (‘la Torreta’).

Destinataris: membres de la UPV, amb acompanyants (adults i xiquets)

Programa de l’activitat

divendres 20 d’abril

17 h eixida des de València (Campus de Vera)

18 h arribada a Alboraig i distribució d’habitacions de l’alberg

18.15 h berenar de benvinguda

19 h a) presentació sobre Alboraig i la comarca (la Foia de Bunyol): geografia, història, economia, llengua...

19 h b) jocs per a xiquets

21 h sopar

excursió nocturna: "Els sons de la nit i les estrelles”

dissabte 21 d’abril

8 h desdejuni i recollida del pícnic

9 h excursió guiada: ruta dels Molins - Alboraig - cova de las Palomas (Iàtova)

10.30 h esmorzar a la Cova de las Palomas (Iàtova)

11 h a) ruta curta: bany (si és possible), font del Mico, alberg

11 h b) ruta llarga: cova del Turche (Bunyol), alberg

14 h dinar a l’alberg

16 h a) taller de lectura infantil i familiar: contes i cançons, amb Mercè Climent i Juli Capilla (Lletra Impresa Edicions)

16 h b) temps lliure per a passejar pel poble

18 h berenar de comiat

19 h eixida d’Alboraig

20 h arribada a València

Preinscripció: fins al 25 de març o fins que es cobrisquen les places, pel formulari “Preinscripció a l’excursió d’Alboraig” (http://bit.ly/2F8HLoS). Les places són limitades.

Aportació dels participants: PAS i PDI i acompanyants adults: 45 euros; estudiants UPV en general: 20 euros; voluntaris lingüístics UPV: 15 euros; de 13 a 17 anys: 20 euros; de 3 a 12 anys: 15 euros, i gratuït per als menors de 3 anys.

Inclou: bus, alberg (berenar de benvinguda, sopar, allotjament, desdejuni, pícnic d’esmorzar), excursions, dinar, berenar de comiat, activitats (xarrades, animació i jocs) i l’assegurança d’accidents subscrita per a l’ocasió.

Desplaçament, allotjament i ruta guiada, confirmació de preinscripció i més informació