Services Provided

Regulations

Courses and other Training

Exams for Accreditation

Vols fer-nos una consulta?

Self-Learning

Promotion Activities

Support to teaching and research staff

Financial Aid

Consultancy and Translations

Online Resources

Sociolinguistic Data

Commemoració Estatut d’Autonomia

15/02/18
IV torneig de debat UPV i XIII torneo de debate UPV

Dies: 26, 27, 28 de febrer i 1 de març de 2018

Tens por a parlar en públic? Vols aprendre tècniques d'oratòria que et servisquen per a la teua vida laboral i el teu dia a dia? Si ets estudiant de qualsevol titulació de la Universitat Politècnica de València, munta ja el teu equip de 2 a 4 persones i coneix el debat de competició. Aprèn a debatre i forma't en oratòria.

A més, pots aconseguir fins a 3 crèdits de lliure elecció (plans en extinció) i 2 crèdits ECTS (plans de Grau). S'obsequiarà als millors oradors i oradores amb premis econòmics o amb la possibilitat de participar en tornejos a nivell nacional. Els premis del IV Torneig de Debat UPV en valencià seran patrocinats pel Servei de Promoció i Normalització Lingüística: 400 euros per a l’equip guanyador, 150 euros per al segon classificat i 100 euros per al millor orador.

El jurat que valora els debats són professionals experts i expertes en debat i oratòria. Hi haurà un feedback amb els equips en finalitzar cada debat que servisca d'aprenentatge per als participants.

Inscripció

Inscriu-te enviant un correu a debate.upv@gmail.com, indicant els noms complets dels membres de l'equip, el nom i el número de contacte del capità o capitana, titulació i escola en la qual esteu matriculats i DNI de totes les persones integrants.

El termini d'inscripció d'equips estarà obert fins al dia 22 de febrer o fins a completar el contingent de 12 equips.

Procediment dels debats

El torneig consistirà en una fase de grups, en la qual es faran 4 grups de 3 equips que debatran entre ells. Aquests grups es formaran per sorteig.

Cada equip ha de preparar-se la postura A FAVOR i EN CONTRA en resposta a la pregunta del debat: “És occident responsable del sorgiment de l'Estat Islàmic?”.

Se sortejarà la postura que defensarà cada equip abans de cada debat, el qual s'estructurarà de la següent manera:

• Introducció A FAVOR (3 minuts)
  • Introducció EN CONTRA (3 minuts)
  • 1a refutació A FAVOR (4 minuts)
  • 1a refutació EN CONTRA (4 minuts
  • 2a refutació A FAVOR (4 minuts)
  • 2a refutació EN CONTRA (4 minuts)
  • Conclusió EN CONTRA (2.30 minuts)
  • Conclusió A FAVOR (2.30 minuts)

Els dos millors equips de cada grup i els dos millors tercers passaran a la fase final.

Hi haurà un mínim de 2 jutges per debat en la fase de grups, i 3 en la fase final. Els jutges valoraran cada debat sobre la base d'uns ítems establits per l'organització del torneig, que us farem arribar una vegada realitzada la inscripció.

Sessions de formació en oratòria

Per a qualsevol dubte o pregunta podeu posar-vos en contacte amb nosaltres a través de debate.upv@gmail.com o a través dels nostres perfils de Facebook (Debat UPV) i Twitter (@DebateUPV).

Organitzen: Club de Debat UPV i Delegació d'Alumnes UPV

Col·laboren: Servei de Promoció i Normalització Lingüística, Vicerectorat d'Alumnat i Cultura UPV i Casa de l'Alumne UPV

Amb el suport de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua