- -
UPV
 
Procedimiento para solicitar acceso a información pública

Objecte del servei

Proporcionar a les persones sol·licitants la informació pública corresponent a la Universitat Politècnica de València que requerisquen en els termes, l’abast i amb els límits previstos en la normativa vigent.

Descripció del servei/activitat

El procediment permet sol·licitar qualsevol informació pública de la Universitat Politècnica de València.

S'entén per informació pública qualsevol informació, independentment de la seua naturalesa i del suport o mitjà en què es trobe, produïda per la Universitat o en possessió d’aquesta en l'exercici de les seues competències.

El dret d'accés és un dret que complementa la informació que el ciutadà pot obtenir consultant la informació publicada en el Portal de Transparència de la Universitat Politècnica de València i en la resta de webs corporatius.

Poden ser inadmeses les sol·licituds relatives a informació que tinga caràcter auxiliar o de suport, com ara notes, esborranys, resums i documents de treball intern, així com la informació en curs d'elaboració. No es poden sol·licitar tampoc per aquesta via informació que requerisca una acció prèvia de reelaboració.

Persones interessades/Sol·licitants

Persones físiques o jurídiques, ja siguen de caràcter públic o privat.

Documentació a presentar

Imprès de sol·licitud normalitzat: Sol·licitud d'Accés a la Informació Pública.

Com es presta el servei

Per a exercir el dret d'accés a la informació pública, a fi de conèixer la informació que es troba en poder de la Universitat Politècnica de València, s'ha de presentar una sol·licitud adreçada al Servei de Administració Electrònica i Transparència, en què s'indica la identitat del sol·licitant; la informació que sol·licita; una adreça de contacte −preferentment electrònica−, a l'efecte de comunicacions, i, si és el cas, la modalitat que es prefereix per a accedir a la informació sol·licitada.

La persona sol·licitant no està obligada a motivar-ne la sol·licitud d'accés a la informació. Tanmateix, pot exposar els motius pels quals sol·licita la informació i que poden ser tinguts en compte quan es dicte la resolució. No obstant això, l'absència de motivació no és per si sola causa de rebuig de la sol·licitud.

La sol·licitud es pot presentar:

Presencialment.

a) Al Registre General de la Universitat Politècnica de València, situat a l'edifici 3F, planta baixa, al costat de Rectorat, camí de Vera, s/n, 46071 València; al Registre de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi, situat a la plaça Ferrándiz i Carbonell, s/n, 03801 Alcoi, o al Registre de l'Escola Politècnica Superior de Gandia, situat al carrer Paranimf, 1, 46730 Grau de Gandia.

b) En qualssevol de les formes establides en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Telemàticament.

A través de poli[Sol·licita].

Terminis de sol·licitud/presentació

Termini de presentació: Durant tot l'any (el mes d'agost es considera inhàbil a l'efecte de tramitació).

Procés de tramitació

  1. Rebuda la sol·licitud, s'analitzen els aspectes següents:
    • Identificació de les dades de la sol·licitud
    • Identificació de la informació sol·licitada
  2. Si la informació no està en poder de l'òrgan a què s’adreça la sol·licitud o ha sigut elaborada o generada en la seua integritat o part principal per un altre òrgan, aquesta es tramet a l'òrgan competent, si es coneix.
  3. L'òrgan competent, per a resoldre la sol·licitud, analitza si està afectada pels límits al dret d'accés, si hi ha causes d'inadmissió o si la informació sol·licitada pot afectar drets de tercers; en aquest cas, es concedeix, als tercers afectats, un termini per a la presentació d'al·legacions.
  4. L'òrgan competent realitza la ponderació considerant l'interès públic en la divulgació de la informació i els drets dels afectats.

La resolució en què es concedeix o denega l'accés s’ha de notificar al sol·licitant i als tercers afectats que així ho han sol·licitat, en el termini màxim d'un mes des de la recepció de la sol·licitud per l'òrgan competent per a resoldre. Aquest termini es pot ampliar per un altre mes en el cas que el volum o la complexitat de la informació que se sol·licita així ho fan necessari i després de la notificació prèvia al sol·licitant.

Recursos pertinents contra la resolució.
Les resolucions dictades en matèria d'accés a la informació pública són recurribles directament davant de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tanmateix, amb caràcter potestatiu, i prèviament a la impugnació en via contenciosa administrativa, es pot interposar una reclamació davant del Consell de Transparència, en els termes previstos en l'article 24 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, i l'article 57 del Decret 105/2017, de 28 de juliol.

Pots consultar el diagrama de flux del procés de tramitació en aquest enllaç.

Consultes

Qualsevol consulta a realitzar relativa a aquest servei s’ha de fer a través de poli[Consulta].

En els casos que es considere necessari, des del SAET contactarem de forma telemàtica o telefònica amb la persona interessada per a la resolució de la consulta.


EMAS upv