27/02/15
Notícia
El Consell Social de la UPV aprova la creació de dos nous Centres d'Investigació

S'ha ratificat la creació del C.I. en Innovació en Bioenginyeria i del C.I. en Aqüicultura i Medi Ambient.

El ple ha visitat les instal.lacions de Startupv, el condicionament de les quals ha sigut recolzat pel Consell Social.

València, 27 de febrer de 2015.- El ple del Consell Social ha aprovat la creació de dos nous Centres de Recerca en la Universitat Politècnica de València que se sumen a l'ampla oferta d'estructures propies de investigació de que disposa l'institució. Aquestos centres tenen per objectiu donar resposta a la demanda de productes tecnologics i artístics tant de l'universitat com de l'entorn social.

En concret, el Consell Social ha ratificat la creació del Centre d'Investigació i Innovació en Bioenginyeria (Ci2B) . Este centre, que comptarà amb 29 membres, se centrarà en l'estudi de la inmunotecnología, biosensors, sensors i instrumentació biomèdica, efectes biològics de l'estimulació elèctrica, processament de senyals biomèdics, sistemes d'ajuda al diagnòstic i a la presa de decisions, neuroingeniería, així com a la modelització i simulació de l'activitat de cèl·lules, teixits i òrgans. Entre els objectius d'este centre es troben potenciar la investigació interdisciplinària de qualitat en les tecnologies de bioenginyeria i enginyeria biomèdica, promoure la transferència de tecnologia i establir col·laboracions amb centres d'investigació sectorials, entre altres.

Així mateix, s'ha aprovat la creació del Centre d'Investigació en Aqüicultura i Medi Ambient (ACUMA) . Es tracta d'una proposta pionera a nivell nacional, ja que actualment no existix a Espanya cap centre d'investigació en este àmbit amb estructura universitària. Entre els àmbits de treball d'este nou centre, compost per 19 membres es troben l'estudi d'aqüicultura, paisatge i edafologia, plans de vigilància ambiental, estudis d'impacte ambiental, eficiència energètica, abocaments i gestió de residus, factors epigenètics, modelització de l'activitat energètica d'ungulats, màrqueting i societat i nanofiltració.

Condicionament espais Startup

Igualment, el rector de la UPV, Francisco Mora, i la presidenta del Consell Social, Mónica Bragat han visitat les instal·lacions Startupv, uns espais de treball oberts a estudiants i alumnis de la comunitat universitària per a dur a terme els seus projectes emprenedors. El Consell Social ha col·laborat en el condicionament d'estos espais que són gestionats per l'Institut Idees i tenen com a objectiu crear un punt de trobada per als diferents projectes emprenedors que els permeten compartir experiències i generar sinergies entre si. L'aportació del Consell Social a esta iniciativa s'emmarca en la seua decidida aposta pel foment de l'emprendimiento en la Universitat Politècnica de València on destaquen accions com la posada en marxa de la Càtedra de Cultura Directiva i Empresarial o l'entrada de Clave Mayor, un fons venture capital que permetrà convertir projectes universitaris en realitats empresarials.