12/02/15
El Consell Social de la UPV aprova un títol propi en startups

Aquest títol pretén respondre a l'àmplia demanda existent sobre formació en emprendimiento.

A més, s'ha aprovat un títol en rehabilitació energètica i accessibilitat d'edificis existents i un màster en project management.

València, 12 de febrer de 2015.- La Comissió d'Assumptes Econòmics del Consell Social de la Universitat Politècnica de València ha aprovat la creació de tres nous títols propis que tenen previst començar a impartir-se en el present curs acadèmic.

En concret, l'òrgan ha aprovat la creació del títol d'Expert Universitari en Startups. Este títol, que consta de 16,5 ECTS i ha sigut promogut per l'Institut Idees, pretén respondre a l'àmplia demanda detectada entre la comunitat universitària sobre formació en emprendimiento. A través d'aquest títol s'oferirà formació especialitzada en creativitat i innovació de manera que l'alumne aprenga a desenvolupar servicis i productes originals que resolguen necessitats en la societat, dissenys de models de negoci, identificació de clients potencials, concepció d'equips o gestió de projectes, entre altres. Al llarg del desenvolupament del títol propi, es valorarà la possibilitat de realitzar pràctiques en les empreses covades en l'espai Startupv.

Així mateix, s'ha aprovat el títol d'Expert Universitari en Rehabilitació Energètica i Accessibilitat d'Edificis Existents. Aquest títol, que té una duració de 17 ECTS, pretén cobrir la demanda laboral existent en l'àmbit de la certificació energètica. Per això, la formació impartida permetrà que l'estudiant conega la normativa vigent que regula la qualificació i certificació energètica d'edificis a nivell estatal i europeu, reconega deficiències dels sistemes constructius dels tipus d'edificació en matèria d'eficiència energètica i desenvolupe inspeccions tècniques d'edificis amb avaluació energètica i anàlisi d'accessibilitat, d'acord amb el programa arreplegat en el nou Pla Estatal de Regeneració i Rehabilitació d'edifici.

Finalment, s'ha validat l'aprovació del Màster en Project Management. Aquest títol, que té una duració de 60 ECTS, suposa una ampliació en el pla d'estudis existent en la UPV sobre esta matèria. Compost de dos grans mòduls i una tesina, el Pla d'Estudis s'ha alineat amb el model del Project Management Institute i amb les competències tècniques del model de la International Project Management Association. Amb aquest títol, l'alumne adquirirà les competències tècniques i pràctiques i les habilitats personals i directives necessàries per a la gestió d'equips de treball.