30/01/15
El Consell Social de la UPV premia Dulcesol, Torrecid i DKV Seguros o

La presidenta del Consell Social UPV, Mónica Bragado, ha reclamat un projecte de mecenatge efectiu que garantisca que el compromís dels empresaris amb la Universitat tindrà el degut retorn.

València, 30 de gener de 2015.- El Consell Social UPV ha fet entrega hui dels seus guardons anuals en un acte presidit per Mónica Bragado, presidenta del Consell Social, i que ha comptat amb la presència de Francisco Mora, rector de la UPV, i Máximo Buch, conseller d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació.

En la clausura de l'acte, Mónica Bragado, ha volgut ressaltar que "la universitat és un actiu de primer ordre per a facilitar la consolidació i el creixement del nostre teixit empresarial". Així mateix ha reclamat "un projecte de mecenatge ambiciós que facilite l'acostament de les empreses a la universitat". En esta línia, Bragat ha sol·licitat "la implicació del Ministeri per a generar un projecte efectiu que garantisca que el compromís dels empresaris amb les aules tindrà el degut retorn".

Per la seua banda, Francisco Mora ha destacat en el seu discurs que "no hi ha societats avançades sense sistemes universitaris forts, apreciats i valorats pels seus ciutadans, els seus líders i les seues organitzacions, i en el que eixa estima no es transforme en compromisos de recursos".

Cooperació Universitat - Societat

Productes Dulcesol ha obtingut el premi Cooperació Universitat - Societat en la categoria de Cooperació I+D per la seua contribució al desenvolupament de les relacions entre la universitat i la societat. En concret, la companyia, que ha estat representada en l'acte pel seu director gerent, Rafael Juan, manté diferents acords amb la UPV per al desenrotllament de sistemes intel·ligents per a garantir la qualitat del seu producte o l'estudi de ferramentes de processos d'obtenció de brioxeria industrial.

En la modalitat de Pràctiques en Empresa i Ocupació, s'ha reconegut la labor de Torrecid pel compromís que manté amb la formació pràctica dels estudiants de la UPV des de fa més d'una dècada. El guardó ha sigut arreplegat per José Enrique Clar, responsable de reclutament i selecció de Torrecid.

En l'apartat de Millora del coneixement, s'ha guardonat a la Càtedra DKV Art i Salut. Esta Càtedra naix en 2007 amb l'objectiu de desenvolupar activitats docents i d'investigació sobre la relació entre estos dos àmbits. El premi ha sigut arreplegat per Josep Santacreu, conseller delegat de DKV Seguros i Teresa Cháfer, directora de la Càtedra DKV Art i Salut.

Altres categories

Un total de 13 alumnes de la UPV, u per cada escola o facultat, han rebut el premi al Millor Estudiant. Este guardó, que té una dotació econòmica de 1.000 euros, ha comptat amb el patrocini de la Fundació Caixa d'Enginyers. Així mateix, s'ha fet entrega del premi Càtedra de Cultura Directiva i Empresarial, un guardó que busca reconéixer els projectes desenrotllats pels alumnes durant el curs "Introducción al Món de l'Empresa". En concret, el primer premi, dotat amb 1.000 euros, ha sigut atorgat al projecte Fresh-Hy El Nespresso de les taules de cultiu, de Joan Bosch. Per la seua banda, el segon premi, que té una dotació de 500 euros, ha recaigut en el projecte KIBI, jocs educatius sensorials, impulsat per Maia Callejo i Isaac Saneleuterio

En la XIV edició dels premis també s'ha fet entrega del premi a l'Excel·lència Docent a sis professors. Igualment, s'ha entregat el premi al Millor Màster Universitari, Innovació en la Gestió i Investigació UPV.