18/11/14
Notícia
El Consell Social aprova l'entrada de la UPV en una plataforma de cursos online impulsada pel MIT i Harvard

La plataforma edX Inc permetrà als estudiants de la UPV accedir a nombrosos cursos online gratuïts.
El ple va ratificar l'acord aconseguit entre la UPV i la Generalitat per a desbloquejar els pagaments del conveni de col·laboració subscrit en 2008."

València, 18 de novembre de 2014.- El ple del Consell Social ha aprovat l'adhesió de la Universitat Politècnica de València com a membre de la plataforma edX Inc. Es tracta d'una plataforma d'aprenentatge, de codi obert i sense ànim de lucre que alberga una gran quantitat de cursos online massius i oberts (MOOC) en diverses disciplines i que compte ja amb més de 2 milions d'usuaris en tot el món. Esta iniciativa va ser fundada pel MIT i la Universitat de Harvard i participen en l'actualitat altres 72 universitats en tot el planeta.

Així mateix, el ple també ha ratificat l'acord a què han arribat la Universitat Politècnica de València i la Generalitat Valenciana per a desbloquejar els pagaments del conveni de col·laboració subscrit en 2008 per la UPV i l'Executiu autonòmic. El dit acord contemplava una inversió de més de 248 milions d'euros repartits en 14 anualitats, des de 2009 fins al 2022, que servirien per a cobrir el finançament d'infraestructures i gasto corrent. Este conveni va ser modificat en 2011 amb la finalitat de reprogramar els pagaments per a 2012 i 2013, uns ingressos que finalment no es van incloure en els pressupostos generals. Per això, des de la Generalitat han proposat un nou acord pel qual l'ens autonòmic es farà càrrec de part el deute financer de la UPV (tant principal com interessos) i formalitzarà una reprogramació de les anualitats del conveni per a poder satisfer les quantitats pendents de pagament.

Acords de la comissió acadèmica

A més, durant la sessió també s'han aprovat el futur grau en Enginyeria per a l'Empresa, nascuda del conveni firmat el passat mes de maig entre la UPV i el Centre Universitari EDEM, i el Màster Universitari en Gestió Internacional del Turisme. D'altra banda, el ple també ha admés la petició d'extinció del Màster Universitari de Química Sostenible, en el que participaven les universitats de Castella la Manxa, Navarra, Extremadura, UV, UPV i Jaume I, amb la finalitat de realitzar diverses modificacions abans de posar en marxa este postgrau, després que les universitats de Castella la Manxa i Navarra hagen sol·licitat deixar de participar en el projecte