11/11/14
El Consell Social aprova un títol propi en pilotatge de drones

A més, s'ha aprovat un títol en conservació i restauració del paper i un altre d'aplicacions tèxtils.

València, 11 de novembre de 2014.- La Comissió d'Assumptes Econòmics del Consell Social de la Universitat Politècnica de València ha aprovat la creació de tres nous títols propis que tenen previst començar a impartir-se en el present curs acadèmic 2014-2015.

En concret, la institució ha aprovat la creació del Diploma d'Extensió Universitària en Pilotatge de Sistemes d'Aeronaus Tripulats per Control Remot. Aquest títol consta de 32 ECTS i té per objectiu oferir formació especialitzada per al pilotatge dels drones. Per a la seua formació, s'ha creat un equip docent multidisciplinari integrat per professors universitaris del Grau en Enginyeria Aeroespacial, pilots de línia aèria en actiu, pilots privats i experts en fabricació, comunicacions i pilotatge d'aeromodels. A través d'aquest títol s'oferirà formació especialitzada en les tècniques de pilotatge de sistemes d'aeronaus tripulats per control remot i es realitzaran pràctiques de vol en simulador i instrucció amb drones en vol real en un camp de vol apropiat, fent especial insistència en els coneixements i maniobres que l'alumne ha de dominar.

Així mateix, s'ha aprovat el títol d'Expert Universitari en Conservació i Restauració del Paper. Aquest títol, que té una duració de 15 ECTS, permetrà complementar les ensenyances que s'oferixen en l'actual Grau en Conservació i Restauració de Béns Culturals que s'impartix en la UPV, millorant l'oferta acadèmica de la universitat en l'àmbit de la conservació i restauració de béns culturals. En concret, el títol oferirà formació per al tractament d'una àmplia varietat d'objectes com a manuscrits, llibres, plans, gravats, dibuixos o cartells.

Finalment, s'ha validat l'aprovació del Diploma d'Extensió Universitària en Aplicacions Tèxtils. Aquest títol, que té una validesa de 30 ECTS, naix fruit de la col·laboració de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi amb l'Institut Tecnològic del Tèxtil (AITEX) . L'objectiu d'aquest diploma és oferir formació sobre les noves possibilitats d'inserció dels productes tèxtils en els denominats mercats tècnics.