30/10/14
Notícia
Toni Cuquerella inaugura la sexta edició de la Càtedra de Cultura Directiva i Empresarial de la UPV

"La principal diferència en un mercat laboral tan competitiu com l'actual la marca la motivació", ha explicat Cuquerella, Chief Engineer Team BMW Motorsport.

Durant l'acte s'ha presentat el vehicle de competició dissenyat per l'equip de Fórmula Student de la UPV.

València, 30 d'octubre de 2014.- La Càtedra de Cultura Directiva i Empresarial, impulsada pel Consell Social de la Universitat Politècnica de València i per l'Institut Idees de la UPV, ha inaugurat hui la  sexta edició amb una conferència de Toni Cuquerella, actual Chief Engineer Team BMW Motorsport. L'acte ha comptat amb la presència de Francisco Mora, rector de la Universitat Politècnica de València; Mónica Bragado, presidenta del Consell Social de la UPV; Miguel Burdeos, director de la Càtedra de Cultura Directiva i Empresarial; i Damián Frontera, director honorífic de la Càtedra.

Davall el títol "Quan els coneixements no són suficients. Esforç i motivació", Cuquerella, davant d'un públic de més de cinc-cents universitaris, ha repassat la seua trajectòria professional després de finalitzar els seus estudis d'Enginyeria Industrial especialitat en mecànica per la UPV. Cuquerella, la carrera de la qual ha estat estretament vinculada al món de l'automobilisme de competició, ha volgut destacar que "hui en dia, els coneixements no són el problema ja que els universitaris espanyols eixim igual de preparats que en la resta d'Europa". En aquest sentit, el ponent ha fet insistència en què, en l'actual mercat laboral, "la diferència no la marca la titulació ja que hi ha molts currículums iguals, sinó les ganes que tens d'exercir la teua professió".

Així mateix, Cuquerella ha emplaçat als estudiants a ser valents en la seua forma d'afrontar el seu futur laboral "ara que sou jóvens, és quan teniu l'oportunitat de fer-ho, és el moment d'invertir i si això significa realitzar sacrificis, com desplaçar-vos a un altre país, no el dubteis". El ponent també ha volgut ressaltar que "hui en dia la mobilitat a Europa és senzilla i necessària" alhora que ha recordat que "competim contra tots els europeus". Cuquerella ha conclòs la seua conferència recordant que "és necessari buscar el que vos motive i després posar tot el vostre esforç a aconseguir-ho perquè la principal diferència en el mercat laboral la marca la motivació".

Durant la trobada també s'ha presentat el vehicle de competició FSUPV-01 dissenyat per l'equip de Fórmula Student de la Universitat Politècnica de València, un equip multidisciplinari format per 42 estudiants de totes les titulacions per a participar en esta competició automobilística d'universitats.

Càtedra de Cultura Directiva i Empresarial

La Càtedra de Cultura Directiva i Empresarial, creada a instàncies del Consell Social de la UPV en 2009 i promoguda per l'Institut Idees, pretén fomentar la cultura empresarial entre els alumnes de la UPV de la mà de catedràtics, empresaris i directius de reconegut prestigi. En paraules de Mónica Bragado, presidenta del Consell Social UPV, "la Càtedra de Cultura Directiva i Empresarial és una de les iniciatives del Consell Social que més ens enorgullix perquè és una mostra de la nostra clara aposta per fomentar la cultura emprenedora entre els estudiants universitaris i ens anima a continuar treballant per a ampliar l'espectre d'ocupabilitat dels nostres egresats".