20/06/14
El Consell Social aprova la creació de cinc nous títols propis

A partir del curs acadèmic 2014-2015, la UPV impartirà dos nous màsters en desplegament d’aplicacions mòbils i sanitat vegetal.

València, 20 de juny de 2014.- La Comissió d’Assumptes Econòmics del Consell Social de la Universitat Politècnica de València ha aprovat la creació de cinc nous títols propis que començaran a impartir-se el pròxim curs acadèmic 2014-2015. D’aquesta manera, la UPV augmenta la seua oferta formativa adaptant-la a les demandes de la societat i del teixit laboral.

En concret, la institució ha aprovat la creació del Màster en Desplegament d’Aplicacions sobre Dispositius Mòbils. Aquest títol, que s’impartirà de manera online, consta de 60 ECTS i té per objectiu capacitar a l’alumne per a adaptar els seus coneixements en el desenvolupament d’aplicacions sobre diferents plataformes de dispositius mòbils i aconseguir un alt grau d’especialització en Android. El nou títol permetrà als alumnes desenvolupar aplicacions amb un interfície d’usuari vàlid per a diferents tipus de dispositiu entre els que destaquen smartphones, tablets i Google Glass.

Així mateix, s’ha aprovat el Màster en Sanitat Vegetal que sorgix de la col.laboració entre la Universitat Politècnica de Cartagena, la Universitat Miguel Hernández d’Elx, la Universitat d’Almeria, la Universitat Politècnica de València i la Càtedra Bayer CropScience. El nou títol, que s’impartirà en modalitat semipresencial, disposa de 60 ECTS i pretén oferir una visió àmplia de la problemática fitosanitaria per a la seua aplicación a ambients no sols mediterranis sinó també subtropicals i d’un altre tipus que puguen donar-se a Amèrica Llatina.

Igualment, s’ha validat la creació dels títols d’Expert Universitari amb Competència Professional per a l’Ensenyament en Valencià i d’Expert Universitari en Competència Professional per a l’Ensenyança en Anglés. Ambdós títols, que es realitzaran exclusivament de manera online, consten de 24 ECTS i permeten obtindre el certificat de capacitació per a l’ensenyança en valencià i anglès, respectivament. Els plans d’estudis proposen un itinerari formatiu estructurat en cinc matèries: marc legal; fonaments de l’ensenyança i l’aprenentatge de llengües en el context d’educació plurilingüe; característiques de la llengua; comprensió i producción de textos orals i escrits per a l’activitat docent; i elaboració de materials didàctics.

Finalment, s’ha donat el vist i plau a la creació del títol d’Expert Universitari en Avaluació Ergonòmica de Llocs de Treball. Aquest curs, que consta de 15 ECTS i es realitza de manera online, capacita a l’alumne per a dur a terme l’avaluació de llocs de treball des del punt de vista ergonòmic per a la prevenció de trastorns múscul-esquelètics d’origen laboral.