16/04/14
El Consell Social aprova els comptes anuals de 2013 de la UPV

La institució complix amb els principis d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera i finalitza l’exercici amb un lleuger superávit.

València, 16 d'abril de 2014.- El ple del Consell Social de la Universitat Politècnica de València ha aprovat huit els comptes anuals de la institució universitària corresponent a l’exercici 2013 que ha finalitzat amb un lleuger superávit de finançament de 850.000 euros. Aquestos comptes complixen amb els principis d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera previstos en la Llei Orgànica 2/2012, de 27 d’abril. Així mateix, s’ha establit el límit de gasto no financer per al pressupost de la UPV per a 2014 en 365,65 milions d’euros.

Pel que fa al finançament de les activitats d’I+D+i, la UPV ha liquidat ingresos per un import de 51,5 milions d’euros, la qual cosa representa un descens del 3,5% respecte a l’exercici anterior. Aquesta reducció se sustenta fonamentalment en la disminució d’aportacions publiques a l’activitat investigadora que ha patit una contracció del 47% en els últims quatre anys.

Igualment, els comptes anuals establixen que els deutes amb entitats de crèdit a curt termini de la UPV al tancament de l’exercici 2013 ascendixen a més de 97 milions d’euros. Aquest recurs haurà de ser necessàriament renovat en 2014 en funció del grau de compliment de la Generalitat Valenciana dels seus deutes a curt termini no satisfetes. La liquidació del pressupost de 2013 contempla un deute a curt termini de la Generalitat de 77,9 milions d’euros dels quals 57,8 corresponen als pagaments ordinaris pendents de 2013 i 20 milions a l’anualitat 2013 del conveni de col.laboració per a la liquidació de gastos corrents i d’inversió de l’exercici 2008, que no ha sigut liquidada. El compliment de la liquidació d’aquestes obligacions resulta imprescindible per a evitar que es veja afectat l’equilibri patrimonial de la Universitat Politècnica de València i el desenvolupament normal del seu funcionament institucional.

Així mateix, el Consell Social ha aprovat la liquidació dels comptes anuals de les cinc entitats dependents de la Universitat Politècnica de València: Fundació Ciutat Politècnica de la Innovació, Fundació SERVIPOLI, Fundació CEDAT, Fundació Agromuseu de Vera i la Corporació Universitat Politècnica de València S.L.U.

Altres temes

D’altra banda, el ple ha aprovat el pla d’actuacions de la Unitat d’Orientació Empresarial en Innovació (UNOi) que, com a novetat, centrarà la seua activitat en el suport a l’emprendiment. En concret, s’impulsaran dos noves línies de treball: una cridada ACCELERA-T que pretén potenciar la interrelació real i directa d’empreses industrials amb la UPV; i una altra denominació DIVERSIFICA-T l’objectiu de la qual és millorar el percentatge d’èxit de totes aquelles start-ups que tinga com a objecte la fabricació de nous productes.

Igualment, s’ha aprovat el conveni d’adscripció d’EDEM Escola d’Empresaris, a la UPV. A través d’aquest conveni, que tindrà una duració de cinc anys prorrogables, el centre impartirà un títol de la branca d’enginyeria industrial. Aquest títol tindrà els mateixos efectes acadèmics i professionals que els cursats en els campus de la UPV.