06/09/11
News
6-09-2011 Inaugurada la primera edició del programa de "Campus Inclusiu-Campus sense límits"

Inaugurada la primera edició del programa de VLC/CAMPUS “Campus Inclusiu-Campus sense límits”

Els Rectors de la Universitat de València, Esteban Morcillo i de la Universitat Politècnica de Valencia, Juan Juliá i el Coordinador Institucional del CSIC en la Comunitat Valencia, Jose Pío Beltrán, han inaugurat la primera edició del programa Campus Inclusiu – Campus sense límits, una iniciativa del Ministeri d’Educació dins del projecte VLC/CAMPUS de la Universitat de València, la Universitat Politècnica i el CISC.

L’acte inaugural, realitzat en les instal•lacions del Jardí Botànic de la Universitat de València, ha comptat amb la presència de Jorge Cabré, conseller de Justícia i Benestar Social; Jesús Moril, subdelegat Territorial de l’ONCE a la Comunitat Valenciana i Victoria Salvador, Coordinadora de l’àrea d’Educació i Formació de la Fundació Repsol, així com representants de la política i la societat valenciana.

A través d’aquest programa un grup de nou estudiants amb diversitat funcional de diferents comunitats autònomes participarà en tallers, taules redones i xarrades.
L’objectiu d’aquesta iniciativa, tal com s’ha remarcat durant la inauguració, és “fer possible que totes les persones tinguen les mateixes oportunitats en l’àmbit universitari”.
Els participants podran conèixer les dues universitats públiques de la Comunitat Valenciana i valorar les possibilitats que els ofereixen com estudiants i futurs graduats i graduades, així com comprovar la seua accessibilitat.

Aquesta iniciativa és fruit del conveni subscrit entre el Ministeri d’Educació, la Fundació ONCE i la Fundació REPSOL amb l’objecte de promoure la formació i la continuïtat dels estudis universitaris de les i els estudiants amb diversitat funcional.
El Campus Inclusiu de VLC/CAMPUS està coordinat per la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat de la UV i la Fundació CEDAT de la UPV, i, segons ha declarat el rector Esteban Morcillo durant l’obertura del curs, “representa la voluntat de les universitats públiques d’estar en el cor de la societat”.
Aquesta iniciativa s’inclou en el marc del Programa d’accessibilitat universal i integració de VLC/CAMPUS. El seu objectiu és garantir que totes les persones, independentment de la seua condició física, puguen prendre part activa en els 3 grans àmbits d’actuació de VLC/CAMPUS: Millora Docent, Millora Científica i de Transformació del Campus per al desenvolupament d’un model social integral.

[Fuente: www.vcl-campus.es]