Serveis que prestem

ÀGORA SOUND

11/05/15
POLINIZA 2015

La Universitat Politècnica de València (UPV), a través de l'Àrea d'Activitats Culturals, presenta Poliniza 2015, X edició del Festival d'Art Urbà, que tindrà lloc del dilluns 11 al divendres 15 de maig del 2015 a les instal·lacions del campus de Vera.

Nascut a l'abril del 2006 amb la intenció de fer confluir simbiòticament dos mons inicialment allunyats com la universitat i l'art urbà, Poliniza es va convertir prompte en un referent a causa de l'originalitat, el realisme (s'intervé directament, sense falsos murs que es retiren una vegada finalitzat l'esdeveniment, per la qual cosa les obres romanen fins a la següent edició del festival, respectant al seu torn el caràcter efímer del grafit), l'impacte mediàtic i la internacionalitat (alumnes de Pintura i Entorn i del Màster en Producció Artística al marge, 179 artistes de 15 països diferents -el Regne Unit, Itàlia, Alemanya, Mèxic, els Països Baixos, França, Colòmbia, Cuba, Ucraïna, Polònia, Xile, Bèlgica, l'Argentina, Rússia i Espanya- hi hauran participat a la conclusió de la present edició).

Enguany, participaran 45 artistes pictòrics: 7 d'individuals i una crew, seleccionats a través del IX Certamen d'Intervencions de Pintura Mural (en la primera edició, la selecció es va realitzar sense concurs); 24 alumnes de l'assignatura de Pintura i Entorn de la Facultat de Belles Arts, i 12 del Màster en Producció Artística de la UPV.

Els seleccionats a través del certamen són CAWAMO (Oaxaca de Juárez, Mèxic), Roberto Ciredz (Muravena, Itàlia), Juan Sánchez (Múrcia), H101 (Badalona), FEOFLIP (La Laguna, Tenerife), SABEK (Madrid), SPOGO (Badalona) i la crew RESKATE (Barcelona).

Seran ells, juntament amb els 36 artistes citats de la UPV, els encarregats d'intervenir directament sobre 17 murs del campus (3 de l'Àgora, 11 de la Facultat de Belles Arts, 1 del Rectorat i 2 de l'ETS de Gestió de l'Edificació). En total, més de 700 m2 en els quals, el pròxim dilluns, a partir de les 16.00 hores, començaran a treballar els artistes, fins al divendres 15 de maig a les 17.00 hores.

Capoeira, performance, slackline, mercat de fanzins i molt més

El festival -en el qual col·laboren Montana, Pinturas José Antonio García, Art i Clar, Suproval i Love València- inclourà el dimarts 12 i el dimecres 13 (Facultat de Belles Arts, d'11 a 18 h) el mercat ambulant de fanzins El Fanzinet.

A més, el dimarts 12, a l'Àgora (14 h), tindrà lloc l'acció escènica Ser o no ser, realitzada per alumnes del Taller de performance teatral de l'Escola Superior d'Art Dramàtic de València.

El dijous 14, a la mateixa hora -14 h- i al mateix lloc -Àgora de la UPV- tota aquella persona que ho desitge podrà gaudir en directe de la I Trobada de Capoeira i Interculturalitat, que precedirà el taller MenudoPoliniza, creat específicament per a xiquets de 6 a 11 anys i que inclou, entre altres aspectes, la visita guiada als diversos espais en què treballen els artistes (les 80 places estan cobertes des de fa setmanes).

Finalment, el divendres 15, mentre els artistes acaben les obres, de 10 a 16 hores, enfront de la pista d'atletisme de la UPV, tindrà lloc el Slackline Day UPV, que inclourà exhibicions i tallers gratuïts de slackline i malabars.

Més informació:
Programa Poliniza 2015