Serveis que prestem

ÀGORA SOUND

08/05/15
9 GUANYADORS DEL IX CERTAMEN D'INTERVENCIONS DE PINTURA MURAL

Participaran, al costat de la resta de convidats, en Poliniza 2015, X festival d'art urbà UPV (11-15 maig)

POLINIZA 2015, la desena edició del Festival d'Art Urbà de la Universitat Politècnica de València (UPV), ja coneix qui seran els artistes pictòrics que hi participaran. Després de la reunió del jurat del IX Certamen d'Intervencions de Pintura Mural (la selecció de l'edició inicial es va fer sense concurs previ), el festival ha donat a conèixer els noms dels artistes seleccionats, que rebran un premi de 600 ? per intervenció conclosa i, junt amb els convidats HUYRO (Argentina) i ESCIF (València), i els alumnes de Pintura i Entorn de la Facultat de Belles Arts de la UPV i el Màster de Producció Artística de la UPV, treballaran sobre els murs de la UPV habilitats per a això entre l'11 i el 15 de maig del 2015.

Els triats són nou en total: set artistes individuals més el col·lectiu RESKATE (Barcelona), integrat per un duo. Cal afegir-hi KAWAMO (Oaxaca de Juárez, Mèxic), ROBERTO CIREDZ (Muravena, Itàlia), JUAN SÁNCHEZ (Múrcia), H101 (Badalona), FEOFLIP (La Laguna, Tenerife), SABEK (Madrid) i SPOGO (Badalona).

12 intervencions sobre més de 700 metres quadrats de murs de la UPV

Ells seran els encarregats, juntament amb els dos col·lectius de la UPV, de portar a terme 12 intervencions directes sobre un total de 17 murs dels mateixos edificis del campus de Vera de la UPV. En total, més de 700 metres quadrats per a deixar-hi, un any més, mostra del talent pictòric urbà tant nacional com internacional.

La intervenció als murs, situats a l'Àgora (3), la Facultat de Belles Arts (11), el Rectorat (1) i l'Escola Tècnica Superior de Gestió de l'Edificació (2), començarà a les 16.00 h del pròxim dilluns 11 de maig, hora d'inici oficial d'uns treballs que es duran a terme, com cada any, davant l'atenta mirada d'una UPV que seguirà el seu dia a dia habitual mentre els artistes realitzen la seua obra, que conclourà el 15 de maig i quedarà exposada sobre els murs de la UPV, inicialment, fins a la pròxima edició del festival, que en suposarà l'onzè aniversari.

Un festival de referència internacional

POLINIZA és un festival sorgit l'any 2006 amb la idea de conjuminar dos mons inicialment allunyats: la universitat i l'art urbà. Acollit amb gran èxit des de l'edició inicial, POLINIZA té el punt de partida en la pintura mural, però ha inclòs, cada any, moltes més coses: exposicions, publicacions, concerts, exhibicions (break dance, parkour, capoeira, BMX, skate.), conferències i un llarg etcètera d'activitats que han convertit el festival en un autèntic referent internacional en el món de l'art urbà.