Serveis que prestem

En Acció

ÀGORA SOUND

08/05/23
Exposició: "POBRESA I REFUGI"

Del 12 de maig al 16 de juny de 2023 fins al 20 de juliol
Espai n-1, planta baixa de la Biblioteca General (edifici 4L)
Inauguració divendres 12 maig a les 12.30 h

Inauguració, divendres 12 de maig a les 12.30 h

Projecte de Jordi Oliver i Paloma Cerdà

La Universitat Politècnica de València presenta POBRESA I REFUGI, projecte que explora les possibilitats de la imatge fotogràfica com a eina de denúncia social, i proposa potenciar l'accés a les col·leccions de la Biblioteca de la Universitat per a construir una imatge més crítica de les causes estructurals de la pobresa i la desigualtat, la necessitat d'asil o la falta d'habitatge digne.

La sensibilitat i delicadesa de la fotografia que realitza Jordi Oliver permet entreveure les persones que estan darrere d'aquests processos, que fan vulnerables col·lectius cada vegada més amplis de la nostra societat.

El projecte, organitzat dins de la convocatòria GLOCAL 2023 del Centre de Cooperació al Desenvolupament de la UPV, consta de tres exposicions de Jordi Oliver, dos tallers i una conferència:

• FANG”: al voltant de la situació de les persones refugiades als camps europeus de Calais i Dunkerque. Del 12 maig al 16 juny 2023. Espai n-1 de la UPV
  • ÀNIMA GITANA”:  la força dels col·lectius gitanos a través de la seua música i la seua forma de vida. Del 12 maig al 16 juny 2023. Espai n-1 de la UPV
  • SOTA EL PONT”: sobre la problemàtica de persones sense sostre refugiades a l'autopista de Badalona com a únic espai de vida possible. Del 12 maig al 16 juny 2023.
  • Taller de fotografia documental per a migrants, que impartirà Jordi Oliver, el dissabte 13 maig i el dissabte 20 de maig a l'Espai n-1 de la UPV de 10.00 a 14.00 h.
  • Taller de fonts d'informació i recursos sobre cooperació i desenvolupament, que impartirà Paloma Cerdá, bibliotecaria de la UPV (dia, hora i lloc per determinar)
  • Una conferència sobre “Ètica de la fotografia”, que desenvoluparà  Jordi Oliver el dia 18 de maig a les 12.30 h a l'Espaci n-1 de la UPV.

INSCRIPCIONS: paloma@bib.upv.es

L'assistència és totalment lliure fins a completar aforament.

L'exposició de FANG s'ha realitzat amb el suport de Biblioteques de Barcelona i diverses organitzacions com JARIT y SOM LLAR donen suport a la proposta.

Horari de la sala n-1 UPV:

Dilluns a divendres de 11.00 a 14.00 h i de 16.00 a 19.00 h

Dissabte de 11.00 a 14.00 h