Serveis que prestem

24/03/23
Retrópolis València 2023: Fira de la retroinformàtica i el videojoc clàssic

Dissabte 29 d'abril de 2023
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica. UPV (Edifici 1E)
Horari: De 10.00 a 20.00 h
Entrada gratuïta sostenible

Retrópolis València , l'esdeveniment dedicat a la retroinformàtica de referència a la ciutat de València, torna un any més a les instal·lacions de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica de la Universitat Politècnica de València.

La 6a edició se celebrarà el 29 d'abril del 2023.

Tindrem exposició de consoles i ordinadors antics de totes les generacions, i gaudirem de conferències, desenvolupadors independents, tallers, pòdcasts en directe (RetroManía30), mercat ambulant i, per descomptat, sortejos i tornejos:

• 11.00 h – Bomberman-Dynablaster
  • 12.30 h – Windjammers
  • 16.30 h – Retro Twitchers' Wars
  • 18.00 h – Street Fighter 2

A més, les persones visitants  podran jugar amb algunes d'aquestes relíquies tan emblemàtiques que han fet història i van establir les bases de la indústria actual.

També s'inclouran activitats addicionals, com tallers amb la màquina Enigma d'Alan Turing, conferències, visites guiades al Museu d'Informàtica de l’ETSINF, on es podran veure màquines anteriors al que es considera retro: ordinadors centrals (mainframes), perforadores de targetes, etc., equips que no es poden veure en cap altre esdeveniment d'aquest tipus.

En finalitzar la jornada, es farà lliurament dels premis corresponents a la I Edició dels RetroPaella Awards, el concurs de desenvolupament de videojocs per a sistemes de 8 i 16 bits que serà la gran novetat d'enguany.

L'accés és gratuït, com sempre, però preferent mitjançant una entrada sostenible o solidària basada en el projecte Videojocs x Aliments, l'activitat del qual se centra principalment en la recollida d'aliments no peribles amb destinació, en aquest cas, al Banc d'Aliments de València.

Accés a l'esdeveniment a canvi de:

• 1 kg d'aliments no peribles
  • 1 residu d'aparell elèctric/electrònic (RAEE)

Programa:

Participa: