Serveis que prestem

Sala d'actes de la Facultat de BBAA de la UPV

3 de novembre de 2022 a les 17.00 h
Auditori Carmen Alborch de l'IVAM

Aquesta idea sorgeix d'una convocatòria de creació audiovisual (projecte I+D: Humanitats ecològiques i transicions ecosocials. Propostes ètiques, estètiques i pedagògiques per al Antropoceno, 2020-2023), els vídeos seleccionats del qual per un jurat es presentaran, en primer lloc, en la Jornada “Projectar el canvi: creació audiovisual i crisi ecosocial” a la Casa Encesa de Madrid.

El seu objecte principal és la reflexió sobre la necessitat de transicions ecosocials adequades als nous escenaris de canvi climàtic, menor disponibilitat energètica i fragilitat ecosistèmica, centrant-nos en l'important paper del mitjà audiovisual, donada la centralitat de la imatge en moviment en la nostra cultura.

L'objectiu fonamental d'aquesta Jornada és, per tant, impulsar i difondre produccions audiovisuals -com mig capaç de revelar altres maneres de veure i de mostrar- relacionades amb l'ecologia. Per a aquesta convocatòria portem la projecció de vídeos a 2 espais de la ciutat de València: la Fundació La Posta (juny 2022), aprofitant la seua reobertura; i a l'Auditori Alfons Roig de la Facultat de Belles arts de la UPV (novembre 2022), coincidint amb la setmana del medi ambient.

Es tracta de dues Jornades de projecció dels audiovisuals acompanyades de sengles presentacions a càrrec de els/as organitzadors/as de les mateixes i altres col·laboradors: per a la Fundació La Posta, comptaríem amb la participació d'un investigador de la Universitat Miguel Hernández en l'àmbit de l'audiovisual en relació al territori; per a l'Auditori, comptaríem amb un membre de la productora La Collita (que van impartir un taller de creació audiovisual, CFP -UPV, octubre 2021), a més d'amb Cristina Martí Barranco, de l'oficina de medi ambient, UPV. El fet de projectar els vídeos en diversos espais, respon al nostre objectiu de donar-li la major difusió possible a la creació audiovisual preocupada per la problemàtica ecosocial.

Comissariat: José Luís Albelda i Lorena Rodríguez Mattalia