Serveis que prestem

Data: 30 de maig del 2019
Lloc: Auditori Alfons Roig. Facultat de Belles Arts, UPV
Hora: 19.00 h
Entrada lliure fins completar l'aforament

L'actriu Lola López interpreta i dirigeix aquest espectacle que recrea la vida de l'última dona afusellada pel franquisme. María, La Jabalina, una dona miliciana anarquista nascuda a Jabaloyas (Terol), d'on li ve el seu nom llibertari, La Jabalina va emigrar amb la seua família al Port de Sagunt, a treballar en la siderúrgia.

Els documents i testimoniatges històrics permeten rastrejar la seva vida, que es revela com un periple vital propi dels personatges tràgics.

Després d’anys de lluita de classe i combats en el front de la Guerra Civil espanyola, va acabar presa i afusellada pel bàndol franquista. En vida va ser vista com un àngel lluitador, generosa i lliurada a la causa anarquista per a la construcció d’un món on totes i tots fórem tractats per igual. Altres ulls, la van veure en l’extrem oposat, com un monstre assassí i sense principis morals, lliurada a una orgia de mort i sexe.

En María La Jabalina es produeix una fragmentació a partir dels diferents desitjos bons i dolents: d’una banda, les imatges que la veuen com un monstre, com les creades per Rebollo, i d'una altra, les imatges que la veuen com un àngel, creades per sa mare Isabel i la seua germana Carmen.

Aquesta representació forma part de les JORNADES: MEMÒRIA DESENTERRADA. LES FOSSES DE PATERNA.

Col·laboren: la Federación d’Associacions de Familiars Fosses - Plataforma de Suport a la Querella Argentina, Acció Ciutadana contra la Impunitat del Franquisme, la Llibreria Intertècnica, la Llibreria Primado, Arqueoantro, El Rogle i la Biblioteca de la Facultat de Belles Arts.

Companyia Hongaresa de Teatre