Serveis que prestem

En Acció

ÀGORA SOUND

27/03/19
Concert: "Pont entre Cultures. Llatinoamèrica i Espanya"

Data: 4 d'abril del 2019
Lloc: Auditori Alfons Roig. Facultat de Belles Arts, UPV
Hora: 19.30h
Entrada lliure fins a completar l'aforament

La Tribu Sagrada és la meua primera obra per a banda simfònica després de més de quaranta anys de carrera com a compositora. Per fi ha arribat el moment! I res millor que es faça en una terra que estime, València!

Tinc l'honor que s'estrene en els actes commemoratius del 50 Aniversari de la creació de la Universitat Politècnica de València i que la traga a la llum una banda jove i entusiasta com ho és la de la mateixa Universitat, dirigida en els assajos pel seu director titular, Francisco Valero, i en l’estrena pel director invitat, Alonso Monreal.

Aquest bell projecte, el títol del qual és Pont entre Cultures: Llatinoamèrica i Espanya, té com a objectiu acostar les cultures de parla hispana. Per això s'han programat obres de tres grans compositors llatinoamericans: Alberto Ginastera, José Pablo Moncayo i Arturo Márquez, juntament amb l’estrena de la meua obra La Tribu Sagrada, que servirà de colofó final. Quin gran repte per a mi i quina gran responsabilitat!

Els orígens de la idea compositiva vénen d'una altra obra meua: La Colina de la Luna Azul, encàrrec del Grup Sax Ensemble per a l’homenatge al meu 60 aniversari i que es va estrenar enguany a la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Fernando de Madrid.

Els ritmes tribals amb els quals treballe actualment mantenen el pols durant tota la peça. El ritme amazònic del candomblé brasiler, unit al son cubà en la seua part més lenta i expressiva, i a la guajira-petenera dels cants d'anada i tornada a ritme dels compassos de 6/8 i 3/4, conformen l'arc de l'obra traçat pel nombre auri i la condueixen al seu explosiu final.

L'obra està dedicada a la commemoració del 50 Aniversari de la creació de la Universitat Politècnica de València, i als directors Francisco Valero i Alonso Monreal, que amb tanta cura i afecte l'han treballada i l'han portada a l’estrena.

Zulema de la Cruz

Col·laboren: UNIR. La Universidad en Internet i PROEDUCA