Serveis que prestem

En Acció

ÀGORA SOUND

06/03/19
Exposició "Obrint portes. Falles innovadores a la ciutat de València"

Data: Del 7 de març al 3 de maig del 2019
Inauguració: dijous 7 de març a les 19.00 h
Lloc: Sala d'exposicions de la UPV (edifici del Rectorat, 3A, planta baixa)
Entrada lliure

Inauguració: dijous 7 de març, 19.00 h (Rectorat) i 20.00 h (Sala Josep Renau)

La UPV inaugura dues exposicions en les quals es revisa la renovació constructiva i estètica dels monuments fallers de les darreres dècades a través de més d’un centenar de peces –entre maquetes, dibuixos, ninots, fotografies i documents– que permeten establir un recorregut per la història recent de les falles innovadores a la ciutat de València. A més, a manera de cas d’estudi, es repassen les recerques artístiques i estructurals per a la creació de la Falla Politècnic.

La primera de les exposicions, “Obrint portes. Falles innovadores a la ciutat de València”, té lloc a la sala d’exposicions del Rectorat de la UPV i mostra un recorregut per la història de les falles innovadores dividit en quatre àmbits: primerament, la relació entre artistes fallers i artistes visuals en les falles dissenyades per Dalí, Sento Llobell, Ortifus, Sigfrido Martín Begué, Óscar Mora, Okuda o Pichiavo, i també els antecedents de la ruptura a través de les propostes de Ricardo Rubert, Vicente Luna, Manolo García o Alfredo Ruiz; en segon lloc, els canvis formals i les aportacions més innovadores que han fet les Falles I+E (innovació i experimentalitat), amb la incorporació de noves tecnologies com ara el videomapatge i els elements sonors; en tercer lloc, les falles participatives i l’apropiació crítica de l’espai públic, a través de les quals es recupera l’esperit de l’estoreta velleta; i un quart àmbit documental que serveix de nexe entre els altres tres i que reuneix revistes, llibrets, treballs acadèmics i entrevistes als protagonistes.

La segona de les mostres, “Obrint Portes. Investigació a la Falla Politècnic” es desenvolupa a la Sala Josep Renau de la Facultat de Belles Arts de la UPV, i recorre la col·laboració discontínua dels professors d’aquesta Facultat amb la comissió de la Falla Politècnic (Av. dels Tarongers - Universitat Politècnica - Camí de Vera). Aquesta mostra pretén posar en valor el resultat de la col·laboració que s’hi desenvolupa des de l’any 2013 i que ha donat com a resultat la plantà d’11 falles coordinades per l’equip format per Jaume Chornet Roig i Leonardo Gómez Haro, professors del Departament d’Escultura, membres del grup d’investigació Laboratori de Creacions Intermèdies i professors del Títol Propi d’Expert Universitari en Monuments Efímers i Tematitzacions, impartit per la UPV.

Si voleu més informació:
Pepe Romero, jorogo@esc.upv.es