Serveis que prestem

En Acció

ÀGORA SOUND

01/02/19
Lliçons de cinema: José Pozo (PAC 2019)

Data: 4 de febrer del 2019
Hora: de 12.30 h a 13.00 h
Lloc: Sala de conferències 1 del campus de Gandia

David Moreno, estudiant del Grau en Comunicació Audiovisual de la UPV, organitza el cicle de conferències Lliçons de Cinema, al campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València, amb el suport de la Subdirecció de Cultura del campus, la Delegació d'Alumnes del campus, la Càtedra d'Innovació i la convocatòria de Propostes d'accions culturals (PAC) 2019 de la UPV.

El cicle  Lliçons de Cinema aportarà la visió de professionals de diferents àmbits del món cinematogràfic: la direcció, la producció, el guió, l'animació...  El seu objectiu: facilitar el contacte directe amb professionals del cinema, especialment estudiants del Grau en Comunicació Audiovisual i del Doble Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge, i Comunicació Audiovisual, del campus de Gandia de la UPV. La assistència és lliure per a qualsevol persona interessada.

José Pozo, director de cinema d'animació i també d'imatge real, guionista i  productor cinematogràfic, és el primer dels conferenciants del cicle. La seua conferència s'imparteix el dilluns 4 de febrer, a les 12.30 h, a la sala de conferències 1 del campus de Gandia.

La pel·lícula El Cid, la leyenda, escrita i dirigida per ell, va guanyar el Premi Goya a la Millor Pel·lícula d'Animació el 2004;  Pozo també ha dirigit Donkey Xote, nominada al Goya d'Animació el 2009; Nick (2014) i 73 minutos (2016), i ha sigut productor del llargmetratge Solo, d'Hugo Stuven (2018).

Segons explica David Moreno, el director i productor José Pozo parlarà  de la seua experiència i oferirà a l’alumnat  la seua visió sobre la realitat professional en l'àmbit de la producció cinematogràfica, com també de les alternatives laborals per a les persones que s’acaben de titular . “També reflexionarà sobre les diferències creatives, narratives i de producció entre els projectes d'animació i els d'imatge real”, puntualitza David F. Moreno.

El cicle inclou conferències de titulades i titulats  de la UPV, com Nacho Ruipérez, llicenciat en Comunicació Audiovisual i director de la pel·lícula El desentierro, i Mari Carmen Cambrils, titulada en Belles Arts i prestigiosa animadora en dues dimensions. La direcció d'art, l'actuació, el guió i la direcció protagonitzaran les xarrades següents del cicle Lliçons de Cinema.

José Pozo: guanyador del Goya el 2003 per El Cid. També director de Donkey Xote (2007), Nick (2014) i 73 minutos (2016), i productor del llargmetratge Solo (2018), d'Hugo Stuven. José Pozo ha fet un gran salt, del món de l'animació al món de la imatge real, que ha fet que guanye una àmplia experiència i es convertisca en un referent del món cinematogràfic nacional. Hem volgut convidar aquest director i productor a la UPV (campus de Gandia) perquè ens parle de la seua experiència en aquest món, i així donar a l’alumnat del campus una visió nova i professional del que serà, possiblement, l'àmbit de treball al qual s'enfrontaran en el món laboral.

Responsable de l'activitat: David Moreno