Serveis que prestem

En Acció

ÀGORA SOUND

14/11/18
Exposició "Dones Empresonades, entre moltes altres"

Data: Del 19 al 30 de novembre del 2018
Lloc: Sala Ximo Mora de la Casa de l'Alumne (edifici 4K)
Inauguració: dilluns 19 de novembre a les 13.00 h
Visita guiada inaugural a les 16.30 h

Inauguració: 19 de novembre del 2018 a les 13:00 h
Visita guiada inaugural a les 16:30 h

L'exposició “Dones Empresonades, entre moltes altres” de l'associació de dones artistes Blanco, Negro y Magenta, i amb Marina Núñez com a artista convidada, ha plantejat aquest projecte des de la visió que aporta l'art, no sols la situació de l'empresonament físic, també les moltes altres que s’ocupen d’aquest mateix concepte.

Amb les obres realitzades en format únic, conviuran en el mateix espai, en unes coordenades espaciotemporals impossibles, figures tan rellevants com Ana Bolena, Ana Frank, Aung San Suu Kyi, Camille Claudel, Dolores Ibarruri, Dora Maar, Gerda Taro, Emmeline Pankhurst, Farideh Lashai, les vaguistes de la presó de Segòvia, Hipàtia d'Alexandria, Indira Gandhi, Joana I de Castella, Joana d'Arc, sor Juana Inés de la Creu, Juana Rivas, Lidia Falcón, Malala, María Antonieta, Mariana Pineda, Maricuela, Mata Hari, Olympe de Gouges, Rosa Park, Sofia Bassi, Tomasa Cuevas, Les Tretze Roses, Virginia Wolf, Yoyes i Yayoi Kusama.

Totes elles formen part d'un conjunt realment sorprenent i que convida a realitzar un recorregut per la història, per les cultures, pels diferents continents i creences; des de l'Alexandria clàssica fins a la més recent actualitat del nostre país.

MARINA NÚÑEZ. Artista invitada

ENDEMONIADAS (2012) VÍDEO

Marina Núñez (Plasència, 1966) és una de les artistes més destacades del panorama nacional. Ha exposat individualment al Museu Nacional Centre d'Art Reina Sofia de Madrid, el DA2 de Salamanca, l'Institut Cervantes a París, el Musac a Lleó, la Sala Rekalde a Bilbao, el Patio Herreriano a Valladolid, l'Artium a Vitòria o Es Baluard a Palma. Així mateix ha participat en exposicions col·lectives a Buenos Aires, Venècia, Berlín, Londres o Nova York, entre altres ciutats. Actualment resideix a Madrid i Pontevedra, i és professora a la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Vigo.

En les seues obres, Marina Núñez representa éssers diferents, aberrants, monstruosos, al marge o en contra del cànon. Els cossos anormals que poblen els seus quadres, infografies o vídeos ens parlen d'una identitat metamòrfica, híbrida, múltiple.

Més informació: