Serveis que prestem

02/11/18
La UPV fa cinema

Data: 8 de novembre del 2018
Doble trobada amb Eloi Enciso, Alberto Morais i Nacho Ruipérez a Gandia i València
A les 12.00 h a Gandia i a les 18.30 h a València
Taula redona amb 3 cineastes formats a la UPV, i projeccions de treballs d'estudiants a Vera i Gandia

Dijous que ve, 8 de novembre, compartirem a l'Aula Magna la Sala de Conferències 1 i 4 de l'EPS de Gandia (a les 12.00 h) i a l'Auditori Alfons Roig de la Facultat de Belles Arts la Sala d'actes del Rectorat (a les 18.30) una trobada amb tres cineastes que han sigut estudiants de la UPV i que xarraran sobre les seues trajectòries i projectes.

Eloi Enciso, format a la UPV i establit a Portugal, aposta per un cinema d’arrel sensorial, a través d'un estil documental que intenta anar més enllà de la realitat circumdant per a extraure’n tot el seu sentit simbòlic. Arraianos és el seu segon llarg després de Pic-nic (2007), i es va presentar al Festival de Locarno. Arraianos (2012), Pic-nic (2007), La clase (curt, 2004), No tan buena vista (curt, 2004), Cambiando la rueda (curt) (2003).

Alberto Morais és llicenciat en Belles Arts per la UPV; diplomat per la Càtedra de Cinema de Valladolid; diplomat pel Màster de Guió Luis García Berlanga, pertanyent a la UIMP, i diplomat per l'Escola de Cinema TAI. El 2008, crea la productora Olivo Films SL. Ha dirigit i produït els llargmetratges Un lugar en el cine  (2008), documental amb Víctor Erice, Theo Angelopoulos i Ninetto Davoli; Las olas (2011), pel·lícula amb la qual ha guanyat tres premis en el 33è Festival Internacional de Cinema de Moscou del 2011: Sant Jordi d'Or a la Millor Pel·lícula, Sant Jordi de Plata al Millor Actor i Premi FIPRESCI de la Crítica Internacional, i Los chicos del puerto (2013), estrenada al Festival de Cinema de Moscou i exhibida al Canadà en el TIFF (Toronto International Film Festival).

Nacho Ruipérez és realitzador, actor, guionista, director d'art i dissenyador gràfic. Després de finalitzar els estudis de Comunicació Audiovisual a Gandia, va realitzar a la UPV el Màster en Guió de Cinema i el Màster en Postproducció Digital. A la seua carrera audiovisual s'uneix una intensa activitat professional en el món del teatre. Actualment, és també professor de guió en el Màster d'Animació de la UPV i, al novembre, estrenarà la seua òpera prima: El desentierro.

Durant la setmana (del dilluns 5 al dimecres 7 de novembre) a les 18.00 h a la Casa de l’Alumne (València) i (el 8 de novembre) a les 15.00 h a la sala de conferències 1 i 4 de l'EPSG (Gandia) es projectaran tres programes amb una selecció de treballs d'estudiants realitzats en els últims anys en el marc d'assignatures com Narrativa Audiovisual, Mitjans Audiovisuals i Animació, a més d'una selecció de curts corresponents al projecte transversal de 3r curs del Grau en Comunicació Audiovisual.

Activitat organitzada per l'Àrea d'Activitats Culturals del VACE, en col·laboració amb l'Escola Politècnica Superior de Gandia, la Facultat de Belles Arts i la Casa de l’Alumne de la UPV.

Coordina: Javier Moral Martín, prof. DCADHA