Serveis que prestem

En Acció

ÀGORA SOUND

02/11/18
Jornada Condició de la dona entre dos mons (PAC 2018)

Data: 8 de novembre del 2018
Lloc: Sala de graus Francisco Garzón, Ala Sud. Planta Baixa. Edifici 7B, ETSID.
Hora: d'11.15 a 17.30 h
Organitza: YUDesign UPV (Generació espontània)
Places limitades. Es requereix inscripció prèvia

A través d’històries reals de dones extraordinàries vingudes de diferents regions del món, il·lustrem la condició de la dona a l’Amèrica del Sud tot centrant-nos en el cas del Perú. Seguidament, es contrasta la seua situació amb la realitat del context europeu, i finalment se cerquen similituds i ponts d’unió entre tots dos contextos.

Durant la segona part de la jornada, s’obri el diàleg entre el públic i els ponents en dues taules redones per proposar solucions als enfocaments tractats durant les ponències.

Inscripció: en línia a través de formulari. Es pot triar el taller al qual es vol acudir.

11:15 Recepció i introducció de l’esdeveniment.

11:30 Ponència 01: “ONG Pura Vida Foundation (Perú), col·laboradora amb YUDesign UPV”
Danitza del Álamo García i Cody, coordinadors de la casa.

12:15 Ponència 02: Reportatge Perú, impunitat, violència sexual i feminicidi
Eva Mañez, fotògrafa i periodista.

12:45 Ponència 03: Experiència pròpia en l'àmbit de les StartUps nacionals i comparació de la seua situació amb l'observada en la seua seu de Mèxic”
Alicia Mora, empresària espanyola.

13:15 Ponència 04: “Pont entre la nostra realitat i la de països sud-americans: el comerç just”
Juanjo Martínez, Oxfam Intermón.

14:30 Dinar.

16:00 Taules redones.

17:30 Acabament de la jornada.

TAULES REDONES

Taula 01: Acció universitària al voltant de l’apoderament de la dona a l’Amèrica del Sud
Coordinadora: Danitza del Alamo Garcia
Membres: Projectes Centre de Cooperació al Desenvolupament i YUDesign Perú
Enfocament: taller de disseny social mitjançant un treball col·laboratiu i multidisciplinari entre l’alumnat de la UPV, el grup de Generació Espontània YUDesign UPV, l’assignatura Cooperació Universitària al Desenvolupament (CUD), el professorat de l’ETSED i dones en situació d’exclusió social, per a ser implementat a Cusco (Perú), mitjançant la col·laboració de l’ONG Pura Vida Foundation.

Taula 02: Ponts entre Europa i l’Amèrica del Sud
Coordinadora: Begoña Sáiz Mauleón
Membres: Alicia Mora i un representant d'Oxfam Intermón
Enfocament: com s’ha produït fins avui la interacció entre aquests llocs i què quedaria per millorar. Quin és el rol de les empreses per a reduir-hi les diferències i desigualtats.

Activitat organitzada amb la col·laboració del Centre de Cooperació al Desenvolupament (Programa GLOCAL)